25.06.2014

هادی غفاری: استبداد عمامه خطرناک‌تر از چکمه و کلاه است

خودنویس: هادی غفاری از روحانیون تندروی دهه‌ی ۶۰ می‌گوید: «استبداد نعلین و عمامه به شدت خطرناک تر از استبداد چکمه و کلاه قزاقی است.»

هادی غفاری، از روحانیونی که در انقلاب ۵۷ نقش داشت و اوایل انقلاب و دهه‌ی ۶۰ هم از سران جمهوری اسلامی بود در گفتگویی تفصیلی با وب‌سایت «خبرآنلاین
» گفت: «استبداد نعلین و عمامه به شدت خطرناک تر از استبداد چکمه و کلاه قزاقی است.»

وی که عضو شورای مرکزی مجمع «نیروهای خط امام» و رییس موسسه الهادی است، فزود: «من دین را عامل ارتجاع نمی‌دانم، من با استبداد نعلین به شدت مخالف‌ترم تا با استبداد چکمه. این موضع سیاسی من است آن را پنهان هم نمی‌کنم. من می‌دانم این حرف که منتشر می‌شود برای من گران تمام می‌شود اما به جد می‌گویم که استبداد نعلین و استبداد عمامه بسیار خطرناک‌تر از استبداد چکمه و کلاه قزاقی و رضاخانی است.»

آقای غفاری در ادامه هم گفت: «امروز کسانی ما را متهم می‌کنند که خودشان گذشته بسیار تاریکی دارند. چون نمی‌توانند خودشان را روشن کنند مجبورند روشن‌ها را تاریک کنند. با تاریک‌نمایی روشنی ماها قصد پنهان کردن گذشته خود را دارند.»

هادی غفاری که از روحانیون تندرو است در پایان هم گفته است که از مواضع گذشته‌اش دفاع می‌کند، و «نه تواب است و نه پشیمان.»

وی «خود را نه فرزند انقلاب که مادر انقلاب می‌داند، صاحب انقلاب، نه تماشاچی انقلاب.»

بگو مگو با احمدی‌نژاد

آقای غفاری که نماينده دوره‌هاي اول تا سوم مجلس بود چند روز قبل هم از بگو مگوی قدیمی خود با محمود احمدی‌نژاد در دهه‌ی ۶۰ گفت.

وی با بیان اینکه «سال ۶۴ به خاطر میرحسین موسوی دعوای تندی با احمدی‌نژاد کردم» گفت: «من سال ۶۴ و ۶۵ دعوای تندی را با احمدی‌نژاد کردم، در اوج جنگ. آن زمان این آقا در دانشگاه علم و صنعت دانشجو بود. آقای میرحسین موسوی نخست وزیر بود، من برای سخنرانی در دانشگاه علم و صنعت دعوت شده بودم، یک باندی که همه کنار هم نشسته بودند، یک آخوندی هم بین آنها بود، این باند علیه موسوی شعارهای تندی می‌دادند، یک آقایی بلند شد یک نسبتی به آقای میرحسین موسوی داد، من گفتم اگر راست می‌گویی بر پدرت لعنت. گفت با پدرم چه کار داری؟ گفتم اتفاقا من به پدرت لعنت نفرستادم چون می‌دانم دروغ می‌گویی.»

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates