26.06.2014

آیت‌الله یزدی: چندین بار به حسن روحانی تذکر فوق محرمانه داده‌ایم

رادیوفردا: دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم می‌گوید این تشکل تاکنون چندین بار به صورت محرمانه به حسن روحانی٬ رییس جمهوری ایران٬ تذکر داده است و اگر آقای روحانی به این تذکرها توجه نکند٬ ممکن است به صورت رسمی این مسائل اعلام شود.

آیت‌الله محمد یزدی در گفت‌و‌گو با وبسایت «مباحثات» که روز چهارم تیرماه منتشر شد٬ با بیان اینکه «مبلغ حوزه نباید دربست در اختیار دولت و وزیر خاصی باشد»٬ تاکید کرد که جامعه مدرسین چه در دوره محمود احمدی‌نژاد و چه در دوره حسن روحانی به رییس جمهوری تذکر داده است.

این عضو شورای نگهبان و مجلس خبرگان توضیح داد: «این اواخر٬ جامعه مدرسین چند تذکر به رییس جمهور محترم داده است. ولی من مطمئنم اگر آقای رییس جمهور توجه نکند٬ همین جامعه مدرسین٬ همین مواردی که فوق محرمانه تذکر داده شده است را٬ ممکن است رسما تذکر بدهد. روزی هم ممکن است رو در روی هم قرار بگیرند.»

این اظهارات در حالی مطرح شده است که پاره‌ای از اظهارات حسن روحانی در ماه‌های گذشته٬ انتقاد برخی از روحانیون اصولگرا و نمایندگان مجلس را به همراه داشته است.

رییس جمهوری ایران سوم خرداد ماه تاکید کرد که نباید هر روز در زندگی مردم دخالت کرد و گفت که «نمی‌شود مردم را با زور و شلاق به بهشت فرستاد».

به دنبال آن احمد خاتمی٬ خطیب جمعه موقت تهران به طعنه گفت: «می‌گویند بگذارید مردم به حال خودشان باشند. چشم٬ امر به معروف و نهی از منکر را تعطیل می‌کنیم.»

احمد علم‌الهدی٬ امام جمعه مشهد نیز ۹ خرداد در واکنش به این اظهارات حسن روحانی گفت: «شلاق که سهل است٬ با همه قدرت جلوی کسانی که قصد دارند جلوی بهشت رفتن مردم را بگیرند٬ خواهیم ایستاد.»

در کنار این واکنش‌ها٬ مجلس شورای اسلامی نیز بارها از عملکرد دولت انتقاد کرده است و در همین خصوص سوم تیرماه به پنجمین وزیر دولت حسن روحانی کارت زرد داد.

آیت‌الله محمد یزدی نیز در گفت‌و‌گو با وب‌سایت «مباحثات» گفته است که «دولت تا زمانی که با ارزش‌ها و اصول اسلامی همراه باشد٬ حمایت روحانیت را دارد و در غیر این صورت به دولت تذکر داده می‌شود».

وی در ادامه به دولت قبلی اشاره و تاکید کرد که محمود احمدی‌نژاد در ماه‌های آخر دولت خود، «واقعا کارهای خلاف می‌کرد» و اعتبار او «به سختی آسیب دید».

آقای یزدی در توضیح گفت: «همان روحانی محترمی که واقعا برای روی کار آمدن آقای احمدی‌نژاد هزینه کرده بود و شخصیت و آبرویش را صرف کرده بود٬ وقتی دید که حرف گوش نمی‌دهد٬ همان روحانی محترم وارد بحث شد و گفت برای من احمدی‌نژاد ملاک نیست٬ دین خدا ملاک است.»

این عضو شورای نگهبان به فرد خاصی اشاره نکرد٬ اما به نظر می رسد که اشاره او به آیت الله محمدتقی مصباح یزدی، روحانی تندرو و از حامیان قدرتمند محمود‌ احمدی‌نژاد در دور اول ریاست جمهوری وی بود. مصباح یزدی در دوره دوم ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد٬ انتقادهای تندی را متوجه اطرافیان وی کرد.

دبیر جامعه مدرسین در پایان ضمن تاکید دوباره بر تذکر روحانیون به مسئولین در صورت لزوم٬ خاطرنشان کرده است که بسته به شرایط٬ مراتب تذکر متفاوت است و روحانیت باید در شرایط مختلف٬ زمان و مکان را در نظر داشته باشد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates