12.07.2014

حبیب خواننده ایرانی بازداشت و به قید وثیقه آزاد شد

دویچه‌وله: یک نماینده مجلس به نقل از یکی از فرماندهان نیروی انتظامی از آزاد شدن حبیب به قید وثیقه خبر داده است. بنا بر گزارش رسانه‌های ایران حبیب هنگام ضبط ویدئوکلیپی در یکی از شهرهای شمال ایران بازداشت شده بود.

سایت “انصاف نیوز” گزارش داده حبیب محبیان معروف به حبیب خواننده مشهور ایرانی که در روزهای اخیر در ماسوله یکی از شهرهای گیلان بازداشت شده بود، به قید وثیقه آزاد شده است.

ناصر عاشوری نماینده ی فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی به سایت “انصاف نیوز” گفته است: «فرمانده نیروی انتظامی [منطقه] حضوری برای من توضیح داد، نیروی انتظامی به ایشان مشکوک شده بود که مجوز نداشته چون آن را ارائه نداده بوده، و چون از خارج آمده است، برای همین او را یک شب میهمان کرده بودند.»

این نماینده مجلس ادامه داده: «البته حبیب زندانی نبود و آن شب هم او را به عنوان میهمان ویژه نگه داشته اند.»

آن‌طور که این نماینده مجلس گفته فردای روز بازداشت، دادسرا با دریافت سندی حبیب را آزاد کرده است.

پیش از این سایت “ایسنا” گزارش داد که “خواننده معروف لس انجلسی در حین ساخت ویدیو کلیپ دستگیر شد”. بنا بر این گزارش «حبیب به همراه تمامی عوامل ساخت ویدیو کلیپ، توسط نیروی انتظامی دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد».

در نامه‌ای که حبیب پس از آزادی خطاب به پسر خود محمد محبیان درباره چگونگی بازداشت و آزادی نوشته، آمده است که افرادی که او را دستگیر کردند “واقعا آماتور عمل کردند”.

بنا بر این نامه که در سایت “موسیقی ما” و صفحه فیسبوک محمد محبیان پسر حبیب منتشر شده، حبیب افزوده که بدون هیچ توضیحی او را بازداشت کرده و بعد از چند ساعت با همان لحنی که او را دستگیر کرده بودند، دوباره آزاد کرده‌اند.

حبیب نوشته است: «زمانی که من آزاد شدم سربازهای وظیفه و افسرها از فرط خوشحالی شروع به عکس گرفتن و گرفتن امضا از من کردند. سعی کردم در عکس‌ها لبخند بزنم ولی حس عجیبی داشتم. با خودم فکر می‌کردم اگر من شخص مجرمی هستم این امضا و عکس گرفتن‌ها دیگر برای چیست؟ کدام آدم معقولی با یک مجرم عکس می‌گیرد؟ ده‌ها سرباز گرد من جمع شده بودند و امضا می‌خواستند. آنجا بود که خدا رو شکر کردم که مردم سرزمینم “من”، یعنی حبیب واقعی را می‌شناسند و وصله‌هایی که فکر می‌کردم بهم چسبیده رو باور ندارند.»

چندی پیش مجموعه ترانه‌های حبیب محبیان با مجوز در ایران منتشر و در نمایشگاه کتاب هم عرضه شده بود.

حبیب محبیان که با نام “حبیب” در دنیای موسیقی شناخته شده است، سال ۱۳۸۸ پس از سال‌ها زندگی در آمریکا به ایران بازگشت. او از آن زمان تاکنون در انتظار مجوز برگزاری کنسرت یا انتشار آلبومی در ایران است.

پس از بازگشت حبیب به ایران ترانه‌ای با عنوان “عشق‌های خدایی” از او در اینترنت منتشر شد که به موضوع قربانیان جنگ ایران و عراق می‌پردازد.

حبیب بهمن ماه ۱۳۹۱ در گفت‌وگو با خبرنگاری ایسنا در پاسخ به این‌که آیا این ترانه را برای گرفتن مجوز خوانده است، گفت: «من برای اعتقادات قلبی‌ام نیازی به مجوز نمی‌بینم. این آثار را در سال ۲۰۰۶ ساخته‌ام. در سال‌هایی که اصلا قرار نبود به ایران بیایم.»

با این حال این خواننده تا کنون موفق به انتشار آلبوم یا برگزاری کنسرتی در ایران نشده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates