14.07.2014

میزان آگاهی خامنه‌ای از شعر و گینس

خودنویس: خامنه‌ای طی دیداری با چند «شاعر» نزدیک به حکومت، یک شعر را «خیلی خوب» دانست و گفت «در گینس باید ثبت شود». وی توضیح نداد که چگونه میزان کیفیت یک شعر اندازه‌گیری شده و در رکوردهای گینس گنجانده خواهد شد؟

صبح یک‌شنبه ۲۲ تیرماه، با وجود روی‌دادهای مهمی برای ایرانیان چون مذاکرات هسته‌ای در وین و رخ‌دادهای بین‌المللی مانند جنگ در غزه، تیتر خبر اول بسیاری از سایت‌های جمهوری اسلامی، به دیدار علی خامنه‌ای با جمعی از شعرا اختصاص یافته بود.

چنین دیدارهایی هرساله ترتیب داده می‌شوند و این بار نیز به مناسبت روز تولد امام دوم شیعیان، شاعران نزدیک به حکومت با خامنه‌ای دیدار کردند. به گزارش خبرگزاری فارس فردی به نام سعید طلابیش شعری خواند و علی خامنه‌ای گفت که این شعر باید در گینس ثبت شود.

فارس چنین نوشته است: «این ابیات و امور بیان شده در این شعر باعث شد رهبر انقلاب خطاب به شاعر بگویند: در گینس باید ثبت شود. خیلی خوب بود، خدا انشاءالله این نماز را از شما قبول کند».

گفتنی است که کتاب مرجع گینس در معرفی رکوردهای جهان که هر ساله منتشر می‌شود، کلکسیونی از «ترین‌ها» درباره دستاوردها انسانی و پدیده‌های طبیعی است و کیفیت یا میزان «خوب بودن» یک شعر که امری قابل اندازه‌گیری نیست، اصولاً در آن راه ندارد.

پیش‌تر نیز اظهار نظرهای رهبر جمهوری اسلامی که تلاش می‌شود از وی به عنوان یک چهره صاحب‌نظر در ادبیات یاد شود، در مناسبت‌های مشابه خبرساز شده بود. وی در یکی از شعرخوانی‌ها، به غلام‌علی حداد عادل گفته بود که یک کلمه در شعرش را عوض کند

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates