08.02.2013

يك روزنامه لبناني: حاكميت ايران به اصلاح‌طلبان چراغ سبز نشان داده است

ایران‌آباد: مقامات حكومتي در ايران با تاكيد بر اين موضوع، از آزادي ميرحسين موسوي و شيخ مهدي كروبي پيش از انتخابات خبر داده است
يك روزنامه لبناني در گزارشي در مورد آخرين تحولات سياسي ايران در آستانه انتخابات رياست جمهوري سال آينده به نقل از منابع نزديك به حاكميت نوشته كه اصلاح‌طلبان در انتخابات آينده مي‌توانند نامزد مدنظر خود را ارائه كنند.

به نوشتهروزنامه الاخبار، مقامات حكومتي در ايران با تاكيد بر اين موضوع، از آزادي ميرحسين موسوي و شيخ مهدي كروبي پيش از انتخابات خبر داده است. هر چند به گفته الاخبار در جبهه اصلاحات هنوز تصميم نهايي براي مشاركت در انتخابات گرفته نشده است و مشخص نيست كه آيا سيدمحمد خاتمي وارد كارزار انتخابات خواهد شد يا نه!

در اين گزارش آمده است كه احمدي‌نژاد و تيم همراه او همچنان مي‌خواهند دولت را در اختيار داشته باشند و در اين زمينه از هيچ تلاشي دريغ نخواهند كرد، كما اينكه سياستمدار پخته و باسابقه‌اي مانند هاشمي رفسنجاني نيز در حال رصد تحولات سياسي براي ورود مناسب به اين عرصه است.

الاخبار تاكيد مي‌كند كه احمدي‌نژاد براي رسيدن دوباره به رياست جمهوري يكي از نزديكان خود را نامزد خواهد كرد اما در اين زمينه با مشكل اساسي مواجه است و آن نيز وجود سد بزرگي بنام برادران لاريجاني است كه به صورت گسترده در حاكميت حضور دارند.

محمدباقر قاليباف نيز به نوشته اين روزنامه تيم خود را آماده كرده تا وارد عرصه انتخابات شود. نكته مهم در اين گزارش ْآن است كه كشورهاي غربي به شدت بر اين انتخابات تمركز داشته و انتظار دارند كه بتوانند فرداي آن، حوادث سال 1388 را بار ديگر تكرار كنند، مساله اي كه به نوشته نويسنده اين گزارش مقامات ايراني را نگران كرده و آنها تلاش دارند اين مرحله را نيز با آرامي پشت سر بگذارند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates