08.02.2013

هشدار رئیس بسیج: این بار سراغ دانه‌درشت‌ها می‌رویم

رادیوفردا: رئیس بسیج احتمال داده که این بار «فتنه» پیش از انتخابات ریاست جمهوری آغاز شود و هشدار داده است که اگر چنین شود، «این بار به سراغ دانه‌درشت‌ها خواهیم رفت».

به گزارش مهر، محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین که از مجموعه‌های سپاه پاسداران است، گفته است: «تصور می‌کنم که فتنه قبل از انتخابات باشد و اگر فتنه‌ای این سری ایجاد شود، سراغ دانه‌درشت‌ها خواهیم رفت.»

او که با گروهی از اعضای بسیج و سپاه سخن می‌گفت، اضافه کرده است: «در فتنه سال ۸۸ مشکل ما نداشتن شبکه بصیرت‌بخشی صحیح بود. بنابراین حلقه ها باید قوام پیدا کند و جلسات به صورت منظم برگزار و شبهات بر طرف شود.»

رئیس بسیج گفته است که امروز در ایران «همه به بسیج علاقه دارند».

طبق گزارش‌ها، نیروهای بسیج نیز از جمله نیروهایی بوده‌اند که در جریان اعتراض‌های پس از انتخابات سال ۸۸، در سرکوب و برخورد با معترضان شرکت داشته‌اند.

در جریان این اعتراض‌ها، ده‌ها نفر کشته و مجروح شدند و به گفته مقامات نظامی و انتظامی جمهوری اسلامی، هزاران نفر نیز بازداشت شدند..

پس از برگزاری انتخابات خرداد ۸۸، دو نامزد اصلاح‌طلب آن مهدی کروبی و میرحسین موسوی به نحوه برگزاری و نتایج اعلام‌شده آن اعتراض کردند و شهروندان بسیاری نیز به اعتراض‌های خیابانی متعدد و گسترده و تجمع‌هایی دست زدند که تا بهمن ۸۹ ادامه داشت.

انتخابات ریاست جمهوری ایران قرار است خردادماه سال آینده یعنی حدود ۵ ماه دیگر برگزار شود. با این حال هنوز اصولگرایان به ایده مشترکی درباره نامزد این جناح سیاسی در انتخابات آینده نرسیده‌اند.

در هفته‌های گذشته شماری از چهره‌های نزدیک به آیت‌الله خامنه‌ای درباره امکان بروز اعتراض‌هایی مشابه سال ۸۸ هشدار داده‌اند. در همین حال اصولگرایان به «جریان انحرافی» نیز در این باره اشاره کرده‌اند و گمان‌زنی‌هایی درباره احتمال فعالیت این گروه در این زمینه مطرح کرده‌اند.

از جمله ۱۱ بهمن ماه علی اکبر ولایتی، یکی از سه چهره ائتلاف سه نفره اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری آینده، در مصاحبه‌ای هشدار داد که اصولگرایان با پرهیز از اختلاف باید تلاش کنند این انتخابات به دور دوم کشیده نشود چون «در این شرایط معلوم نیست چه خواهد شد».

این چهره سیاسی که در حال حاضر مشاور رهبر جمهوری اسلامی در امور بین‌المللی است و پیش از اینها سال‌ها در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ شمسی، وزیر خارجه بود، در این مصاحبه وضعیت فعلی ایران را «حساس» بر شمرد و گفت «در شرایط فتنه و انحراف» تکثر بین اصولگرایان درست نیست و نباید انتخابات خرداد ۹۲ به دور دوم کشیده شود.

اصولگرایان می‌گویند محمود احمدی‌نژاد و نزدیکانش که «جریان انحرافی» خوانده می‌شوند، برای شرکت در انتخابات آینده با معرفی نامزد آماده می‌شوند.

پیش از این گمانه‌زنی‌هایی درباره احتمال نامزدی اسفندیار رحیم‌مشایی مطرح شده است.

در هفته‌های پیش آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران از استفاده از لفظ «انتخابات آزاد» انتقاد کرد و گفت که انتخابات در ایران پس از انقلاب اسلامی همواره «آزاد» بوده است.

آقای خامنه‌ای در سخنرانی روز ۱۹ دی ماه خود گفت: «آن کسانی که راجع به انتخابات توصیه‌هایی می‌کنند، حواسشان باشد به دشمن کمک نکنند. دائما نگویند انتخابات باید آزاد باشد. از اول انقلاب ۳۴ انتخابات داشتیم. کدامش آزاد نبوده است؟»

اکبر هاشمی رفسنجانی پیشتر در ۴ دی ماه گفته بود که رفع مشکلات، با دولت برآمده از «انتخابات آزاد» میسر است و خواستار برگزاری «انتخاباتی آزاد، شفاف و قانونی» در ایران شد.

از سوی دیگر احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، پیش از این تصریح کرده بود که چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب که وی آنها را فتنه‌گر می‌خواند، در انتخابات آینده جایی نخواهند داشت.

شخصیت‌های عمده اصلاح‌طلب از جمله محمد خاتمی نیز اعلام کرده‌اند که شرایط را برای شرکت نامزد‌های اصلاح‌طلبان در انتخابات مهیا نمی‌بینند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates