05.08.2014

احمد خاتمی با اشاره به گسترش «بدحجابی» در ایران: عده‌ای می‌گویند دیگر کاری از دست‌ ما ساخته نیست

دیگربان: احمد خاتمی٬ امام جمعه موقت تهران گفته «متاسفانه غیرت دینی در جامعه اسلامی رخت بسته» و «برخی‌ها نیز عاجزانه می‌گویند چه کنیم دیگر کاری از دست ما ساخته نیست.»

آقای خاتمی این مطلب را در بیست و یکمین دوره طرح «تقویت مبانی اعتقادی» که در استان چهارمحال و بختیاری برگزار شده بیان کرده است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با انتقاد و اظهار تاسف از گسترش «بد‌حجابی» و «بی‌حجابی» در ایران اظهار کرده «در برخی از مناطق کلان شهر حجاب و روسری به صورت علنی کنار رفته است.»

مهمترین گزار‌ه‌های این سخنرانی:
● تحلیل رایج امروز که «دلت پاک باشد ظاهر مهم نیست» یکی از تفاسیر وارونه و برعکس از دین در جامعه است و این نگاه غلط در ارتباط با مسئله حجاب در جامعه به شدت موج می‌‎زند.

● آیا به کسانی که دزدی می‌‎کند و یا زنی که قانون صریح خدا یعنی حجاب را زیر پا می‌گذارد، می‌‎توان گفت دلشان پاک است؟ این گونه افراد خطوط قرمز الهی را شکسته‎اند و شیطان را در دل خودشان وارد کردند.

● بیش از ۱۰ آیه قرآن در ارتباط با رعایت حجاب با چادر مشکی بیان شده است، از برخی اظهار نظر‌ها درباره پوشش مشکی چادر تعجب نمی‌کنم.

● بکوشیم دین خود را از مطهری‌ها و بهشتی‌ها بگیریم، هر عمامه به سری عالم به دین و مسائل دینی نیست.

● بی‌حجابی و بدحجابی موجود در کشور ما که از کره مریخ نیامده است. عدم کنترل خانواده بر نوع رفتار و پوشش فرزندان منشا آغاز این بی‌حجابی‌ها بوده و باید این معضل را از سرشاخه قطع شود.

● متاسفانه در ارتباط مسئله حجاب مَثَل «خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو» در جامعه ما رسوخ پیدا کرده است، این نگاه مسموم در جامعه بی‌غیرتی به معنای واقعی کلمه است.

● خانمی از کشور ما {لیلا حاتمی} برای داوری مسابقات فیلم به خارج سفر می‌‎کند و در آنجا با وضعیت پوشش نامناسب با داوران مرد خارجی دست می‌‎دهد و به جای اینکه همه صدای اعتراضشان نسبت به این اقدام ناپسند بلند شود می‌‎گویند این مسائل عادی است.

● مسئولان فرهنگی کشور این حرکت زشت آن خانم را توجیه می‌‎کنند در صورتی که خود این خانم نامه نوشت و از مردم عذرخواهی کرد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates