07.08.2014

قاتل ستار بهشتی تنها به ۳ سال حبس محکوم شد

خودنویس: محمد مصطفایی، وکیل دادگستری، به نقل از مادر ستار بهشتی خبر داده که قاتل این کارگر وبلاگ‌نویس، تنها به ۳ سال حبس محکوم شده است.

محمد مصطفایی، در صفحه فیس‌بوک خود به نقل از گوهر عشقی، مادر ستار بهشتی، از این محکومیت خبر داده و نوشته است:

«ستار بهشتی را می‌شناسید؟ فردی که عکسش همه جا همراه مادرش است. بر اثر شکنجه به قتل رسید. امروز به مادرش دادنامه‌ای داده‌اند که داغ دل قتل فرزند را تازه کرده است. قاتل ستار بهشتی تنها به ۳ سال حبس محکوم شده است. ۳ سال… ۳ سال حبس برای یک قاتل، عدالت نیست، بی‌عدالتی محض است. چرا باید در کشوری که مهد تمدن است، خبرنگاری به جرم گفتن حقایق به ۲۰ سال حبس محکوم شود و قاتلی برای قتل یک بی‌گناه به ۳ سال حبس محکوم گردد؟
بی‌عدالتی محض است…
مادرم غصه نخور! قاتلان فرزند شما در اذهان عمومی به حبس ابد محکوم شده‌اند و آنها همه در حبس هستند…
آرام باش که عدالت روزی خواهد رسید…».

ستار بهشتی [3]، کارگر وبلاگ‌نویس ۳۵ ساله، در تاریخ ۹ آبان‌ماه ۱۳۹۱ توسط پلیس فتا به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق فعالیت در شبکه اجتماعی فیس‌بوک» بازداشت گردید و ۳ روز بعد، به علت شکنجه شدید زیر بازجویی به قتل رسید. به دنبال واکنش گسترده مردم، رسانه‌ها و نهادهای حقوق بشری، جمهوری اسلامی مجبور گردید برخی عاملان رده پایین را دستگیر کند و در نهایت عامل مستقیم را به اتهام «قتل غیرعمد» مورد محاکمه قرار داد. خانواده ستار بهشتی، در اعتراض به این امر و عدم محاکمه آمران قتل، از ادامه پیگیری روند قضایی انصراف دادند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates