10.02.2013

حمله بی‌سابقه طرفداران «کفن‌پوش» احمدی‌نژاد به علی لاریجانی

رادیوفرانسه: یک هفته پس از درگیری لفظی میان محمود احمدی نژاد و علی لاریجانی در مجلس، حدود صد نفر از طرفداران رییس جمهوری ایران، که تعدادی از آنها «کفن‌پوش» بودند، با پرتاب «مهرهای نماز» و «کفش و نعلین»، به رییس مجلس شورای اسلامی حمله کردند.

خبرگزاری کار ایران از قم گزارش داده که علی لاریجانی نماینده مردم این شهر و همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی که ظهر امروز به عنوان سخنرانی اصلی مراسم سالگرد انقلاب ایران، مشغول سخنرانی بود نتوانست سخنرانی خود را به پایان برساند.

به گزارش این خبرگزاری، حدود صد نفر از حامیان محمود احمدی‌نژاد که برخی از آن‌ها «کفن پوش» بودند، بلافاصله پس از آن که علی لاریجانی پشت تریبون قرار گرفت، شعارهایی از جمله «لاریجانی، بصیرت، بصیرت» و «خواص بی بصیرت، مایه ننگ ملت» سر دادند.

سایت اینترنتی خانه ملت، وابسته به مجلس شورای اسلامی نیز با انتشار خبری در این زمینه، حمله کنندگان را «عده اندکی» خوانده که به نوشته این سایت، از قبل «سازماندهی» شده بودند.

لاریجانی که قصد داشت سخنرانی خود را ادامه دهد، پس از پرتاب «مهرهای نماز» و «کفش و نعلین» و حمله طرفداران احمدی نژاد به سوی جایگاه سخنرانی، توسط محافظانش از محل مراسم خارج شد.

خبرگزاری ایلنا نوشته که سعیدی امام جمعه قم بلافاصله پشت تریبون قرار گرفت و خطاب به افراد حاضر در مراسم گفت: «ای امیدهای دل رهبری، گوش به فرمان او حرکت کنید.»

این خبرگزاری نوشته که در تاریخ 15 خرداد 1385 یعنی یک سال بعد از تنش‌های میان محمود احمدی نژاد و هاشمی رفسنجانی در نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، عده ای از شاگردان مصباح یزدی در قم و درست در همین مکان (حرم قم) به هاشمی رفسنجانی حمله کردند.

محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری ایران امروز در مراسم سالگرد انقلاب در تهران، بدون این که به درگیری‌هایش با برادران لاریجانی اشاره کند، گفته است: « در مورد مسایل اخیر و برخی موضوعات داخلی صحبت های وجود دارد که باید با ملت در میان بگذارم اما به خاطر اینکه کام ملت عزیزمان در سالروز شیرین پیروزی انقلاب تلخ نشود و به خاطر رهبرعزیزمان آن را به وقت مناسب دیگری در آینده موکول می کنم.»

چند روز پیش نیز، در دیدار با فرماندهان نیروی هوایی ارتش، بدون این که به احمدی نژاد و لاریجانی اشاره کند گفت که در آینده در باره این «بداخلاقی ها» با مردم صحبت خواهد کرد.

هفته گذشته، احمدی‌نژاد، در جلسه استیضاح وزیر کار در مجلس، با پخش نوار مکالمه ای، برادران لاریجانی را به سوء استفاده از قدرت در فعالیت‌های اقتصادی متهم کرد.

با علنی شدن این نوار و همچنین اظهارات احمدی نژاد و علی لاریجانی، و سپس بازداشت سعید مرتضوی، سرپرست سازمان تأمین اجتماعی، تنش‌های میان سران قوا در جمهوری اسلامی به اوج خود رسیده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates