15.08.2014

سر بریده در دست کودک؛ زنگ خطر داعش را در غرب به صدا درآورد

یورونیوز: تصویر یک کودک اهل سیدنی که در سوریه سری بریده را در دست گرفته، جامعه استرالیا را نگران کرده و واکنش هایی را در بر داشته است.
این کودک که برآورد می شود کمتر ۱۰ سال سن داشته باشد، فرزند خالد شروف است. وی توسط پدرش و به همراه دو برادر خود به عضویت داعش درآمده است.

خالد شروف، لبنانی تبعه استرالیا، مشوق فرزندان خود برای همراهی با داعش است. شواهد حاکی است که این تصاویر در شهر رقه واقع در شمال سوریه تهیه شده و برای اولین بار توسط خالد شروف، در شبکه اجتماعی توییتر منتشر شده است. شهر رقه از سوی داعش، مرکز «خلافت اسلامی» خوانده می شود.

چاک هیگل، وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا به پخش این تصاویر واکنش نشان داد. وی گفت: «داعش تهدیدی برای جهان متمدن است، به طور حتم تهدیدی برای ایالات متحده، منافع ما و اروپاست. آنچه در روزنامه ای محلی انعکاس یافته و امروز صبح دیدم؛ با تصویری روی صفحه نخست، به نظرم مدرکی کاملا زننده و بیانگر تهدید واقعی داعش است.»

پیش از این در ماه ژوئن نیز یکی از روزنامه های استرالیا تصویری را منتشر کرد که وی در میان اجساد قتل عام شده در عراق دیده می شد.

خالد شروف سال گذشته میلادی با استفاده از گذرنامه برادرش موفق شد تا همراه با همسر و سه فرزند خود استرالیا را به قصد پیوستن به داعش ترک کند. دولت استرالیا به دلیل خطر اقدام تروریستی، وی را ممنوع الخروج کرده بود.

خالد شروف، یکی از ۹ مرد مسلمانی است که در سال ۲۰۰۷ میلادی به جمع آوری مواد مورد نیاز برای ساخت بمب و طراحی حملات تروریستی در شهرهای سیدنی و ملبورن متهم شده بود. وی در سال ۲۰۰۹ به تحمل چهار سال زندان محکوم شد. پلیس استرالیا اعلام کرده است که وی به محض بازگشت به این کشور بازداشت خواهد شد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates