17.08.2014

وزارت علوم: اسناد مربوط به بورسیه‌ها مورد تایید نیست

خودنویس: معاون وزیر علوم می‌گوید که این وزارت‌خانه نیازی به افشاگری ندارد و منتشرکنندگان لیست موسوم به استفاده‌کنندگان از بورسیه‌های غیرقانونی، «افرادی هستند که ارتباطاتی با عناصر سیستم قبلی داشته‌اند».

مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم و رییس سازمان امور دانشجویان روز یک‌شنبه ۲۶ مرداد گفت که «لیست‌های مجعولی که در فضای مجازی از بورسیه‌ها منتشر می‌شود، مورد تایید وزارت علوم نیست».

به گزارش ایسنا، وی گفت: «اطلاعات منتشرشده قدیمی و غیرمستند هستند و وزارت علوم پی‌گیری‌های قضایی خود را انجام خواهد داد. پی‌گیری‌های امنیتی نیز از سوی مراجع ذیربط در حال انجام است».

صدیقی افزود: «آنچه این روزها شاهد هستیم روشی تخریبی است که عده‌ای آن را شروع کرده‌اند که مسیر طبیعی تصمیم‌گیری قانونی و احقاق حق در مورد تخلفات مربوط به بورسیه‌ها را مخدوش کرده‌ است».

وی همچنین با بیان اینکه ظاهرا اطلاعاتی که منتشر شده در روزهای آخر دوره مسوولیت قبلی از سیستم بیرون رفته است، گفت: «منشاء این بی‌اخلاقی‌ها افرادی هستند که ارتباطاتی با عناصر سیستم قبلی داشته‌اند و این اطلاعات را منتشر کرده‌اند. شاهد این ادعا هم این است که تمام اطلاعات قدیمی و غیرمستند بوده و شامل اقدامات انجام شده در این دوره نیست؛ به همین خاطر هیچ کدام از این اسناد واقعی نیستند».

رییس سازمان دانشجویان وزارت علوم با بیان اینکه تمامی بورسیه‌شده‌ها در حال تحصیل هستند افزود: «افکار عمومی نباید ملاک قضاوت خود را این اطلاعات مخدوش قرار دهد. ما نیازی به هیچ‌گونه افشاگری نمی‌بینیم و وظایف قانونی خود را با رعایت مصالح جامعه و حاکمیت اخلاق دنبال خواهیم کرد».

رویارویی دو جناح حکومت جمهوری اسلامی هم‌اکنون به عرصه آموزش عالی و سوءاستفاده‌ها در وزرات علوم، تحقیقات و فن‌آوری رسیده است. در پی افشای بورسیه‌های غیرقانونی، وزیر علوم در معرض استیضاح نمایندگان مخالف دولت قرار گرفت و سپس نام‌هایی از افراد استفاده‌کننده از بورسیه‌های غیرقانونی منتشر شد.

در اقدامی تلافی‌جویانه، برخی نمایندگان مجلس به پخش نامه‌ای با محتوای سوال از حسن روحانی درباره مدرک دکترایش دست زدند. خبرها حاکی از آن است که رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری صبح یکشنبه در جلسه هیات رییسه فراکسیون رهروان ولایت حضور یافته تا در مورد روند اقدامات خود توضیحاتی را ارائه کند.

به نظر می‌رسد که دو طرف با علم به هزینه‌های سنگین این استیضاح و افشاگری‌ها برای نظام جمهوری اسلامی، در حال رای‌زنی برای لغو استیضاح هستند. کاظم جلالی رییس فراکسیون رهروان گفته است که قبل از استیضاح، شورای مرکزی فراکسیون جلسه خواهد داشت و در مورد پس گرفتن امضاها یا برگزاری جلسه استیضاح تصمیم خواهد گرفت.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates