18.08.2014

جعفر بدری٬ رئیس دادگستری لرستان: رسانه ملی مخاطبان خود را از دست داده است

دیگربان: جعفر بدری٬ رئیس دادگستری لرستان گفته صدا و سیما مخاطبان خود را از دست داده و نسل جدید در ایران به خاطر استفاده از برنامه‌های ماهواره‌ای تحت تاثیر فرهنگ «بیگانه» قرار گرفته است.

به گزارش سایت دادگستری لرستان٬ آقای بدری اظهار کرده «رسانه ملّی در عرصه کیفیت برنامه سازی چندان موفق عمل نکرده است، حتی برنامه‌های سیاسی و خبری آن نیز به مشکل یکنواختی دچار شده است.»

وی افزوده «مخاطب‌شناسی» از سوی مسئولان صدا و سیما جدی گرفته نمی‌شود و این سازمان «در عرصه کیفیتی و شکل دهی نیازهای بینندگان» تلاش جدی نکرده است.

بدری ادامه داده «متأسفانه صدا و سیما در عرصه کیفیت بخشی و شکل دهی نیازهای بینندگان تلاش جدی به عمل نیاورده است.»

این مقام قضایی اضافه کرده «بودجه‌های کلانی در اختیار رادیو و تلویزیون قرار گرفته ولی صدا وسیما به دلایل مختلف نتوانسته در جذب مخاطب موفق باشد.»

رئیس دادگستری لرستان در بخش دیگری از سخنان خود از اینکه خرید و فروش گیرنده‌های ماهواره‌ای در ۱۰ سال گذشته به خاطر «تسامح» مدیران صدا و سیما افزایش یافته٬ اظهار تاسف کرده است.

براساس آمار‌های رسمی بیش از ۵۰ درصد مردم ایران بیننده برنامه‌های ماهواره‌ای هستند.

پیش‌تر برخی از کار‌شناسان نیز از شکست صدا و سیما در رقابت با این شبکه‌ها خبر داده و گفته بودند این سازمان میلیون‌ها مخاطب خود را از دست داده است.

مرکز پژوهش‌های مجلس نیز هفته گذشته در گزارشی اعلام کرد بسیاری از مردم برای کسب اخبار و تحلیل٬ برنامه‌های ماهواره‌ای تماشا می‌کنند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates