11.02.2013

انتقاد تند از شعار ‘زنده باد بهار’ احمدی‌نژاد در سالگرد انقلاب

بی‌بی‌سی: سخنرانی امروز محمود احمدی‌نژاد در مراسم سالگرد انقلاب ایران، به ویژه استفاده او از شعار “زنده باد بهار” در پایان سخنانش، انتقادهای تندی را به دنبال داشته است.

محمداسماعیل کوثری، نماینده مجلس و یکی از فرماندهان سابق سپاه پاسداران، با انتقاد از سخنرانی محمود احمدی‌نژاد گفته است “اگر شعاری که از سوی آقای احمدی‌نژاد بیش از سه مرتبه در بخش هایی از سخنرانی و خاتمه سخنانش تکرار شد شعار نامزد دولت برای انتخابات آتی باشد، این امر تخلف قطعی و به نوعی مهندسی انتخابات است.”

آقای احمدی‌نژاد امروز در سخنرانی خود از کسانی که قصد مهندسی انتخابات را دارند، انتقاد کرده است. او پیش از این و پس از اظهارات علی سعیدی، نماینده رهبر ایران در سپاه پاسداران نیز انتقاد مشابهی را مطرح کرده بود.

علاوه بر آقای کوثری، محمدحسن آصفری، نماینده دیگر مجلس هم در انتقاداتی تند گفته است که عبارت “زنده باد بهار” از شعارهای “جریان انحرافی” است. جریان انحرافی عنوانی است که محافظه‌کاران منتقد رئیس‌جمهور ایران به حلقه نزدیکان او با محوریت اسفندیار رحیم مشایی می‌دهند.

آقای آصفری گفته راهپیمایی سالگرد انقلاب “برای کنار گذاشتن اختلافات است” اما “حرف‌های رئیس‌جمهور بوی اختلاف می‌داد.”
سایت شبکه ایران، وابسته به روزنامه رسمی دولت، تصاویری از تظاهرات جنجالی امروز قم منتشر کرده که شعارهای ‘زنده باد بهار’ و ‘تو به ما جرات توفان دادی’ در آن به چشم می‌خورد

او افزوده: “سوءاستفاده از حضور گسترده مردم در چنین راهپیمایی‌هایی در واقع مصداق بارز خیانت به ملت و کشور است.”

از بهار تا توفان

همچنین عوض حیدرپور، نماینده دیگر مجلس هم گفته است که “شعارهایی مانند زنده باد بهار جایی در عالم سیاسی کشور ندارند” و دولت را متهم کرده که “با تخریب و هر روش غیراخلاقی دیگر به دنبال پیروزی در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری است.”

“زنده باد بهار” شعاری بود که امروز به جز پایان‌بندی سخنرانی رئیس‌جمهور، جزو شعارهای کسانی هم بود که به گفته خبرگزاری ایلنا به علی لاریجانی در قم حمله کردند.

علاوه بر این هفته گذشته و به هنگام بازگشت رئیس‌جمهور ایران و هیئت همراه او از قاهره هواداران او پوسترهایی با این شعار را در دست داشتند. شعار دیگری که هواداران رئیس‌جمهور در این روزها از آن استفاده می‌کنند “تو به ما جرات توفان دادی” است.

سایت شبکه ایران، وابسته به روزنامه رسمی دولت، از قول اسفندیار رحیم مشایی در توضیح شعار زنده باد بهار نوشته است که: “ما یک بهار داریم که آن هم امام عصر است که انشاالله به زودی می آید.”

پیش از این هم محمود احمدی‌نژاد در سخنرانی امسال خود در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی خود را با تکرار عبارت زنده باد بهار به پایان برده بود.

محافظه‌کاران منتقد آقای احمدی‌نژاد و هوادار آیت‌الله خامنه‌ای در ماه‌های اخیر به دفعات هشدار داده‌اند که حلقه نزدیکان رئیس‌جمهور، به محوریت اسفندیار رحیم مشایی، قصد دارند با ایجاد ناآرامی در مقطع انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۲ خود را در قدرت نگاه دارند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates