09.09.2014

درگیری جیش‌العدل با نیروهای سپاه در سراوان

دیگربان: نیرو‌های سپاه و بسیج با گروهی از مهاجمان گروه «جیش‌العدل» به یک پاسگاه مرزی در منطقه سراوان استان سیستان و بلوچستان درگیر شدند.

سایت رسمی سپاه پاسداران گزارش کرده «قرارگاه قدس» نیروی زمینی سپاه٬ حمله «گروهی از اشرار و تروریست‌های مسلح به یک پاسگاه مرزی در منطقه سراوان» را «درهم شکستند.»

در اطلاعیه روابط عمومی این قرارگاه آمده این گروه قصد تصرف پاسگاه مذکو را داشتند که «با هوشیاری و مقاومت دلیرانه رزمندگان قرارگاه قدس و بسیجیان عملیات مذبوحانه آن‌ها درهم شکسته شد.»

گروه «جیش‌العدل» نیز با تائید این درگیری٬ اعلام کرده در یک عملیات سه ساعته موفق به انهدام پاسگاه «آسکان» در منطقه سراوان شده است.

در اطلاعیه این گروه آمده در نتیجه این درگیری ۱۰ نفر از نیرو‌های این پاسگاه کشته شده و دو دستگاه تانک نیز به طور کامل منهدم شده است.

گردان نظامی «شهید شیخ ضیایی» عامل اصلی این حمله معرفی شده است.

این اطلاعیه افزوده «یک تن از فرزندان شهادت‌طلب سازمان با یک خودرو حامل ۶۰۰ کیلو مواد انفجاری خود را به محوطه درون پاسگاه رساند» و پس از خروج از پاسگاه آن را منفجر کرده است.

«جیش‌العدل» نام این عملیات که در راستای «انتقام خون استاد عبدالرئوف ریگی» صورت گرفته را «فتح المبین» اعلام کرده است.

اوایل شهریور ماه مقام‌های جمهوری اسلامی از مرگ عبدالرئوف ریگی رهبر «جیش النصر» در یک درگیری در شهر کویته پاکستان خبر دادند.

گروه «جیش‌العدل» از جمهوری اسلامی به عنوان عامل مرگ ریگی نام می‌برد٬ اما مقام‌های ایران می‌گویند که وی بر سر اختلافات داخلی کشته شده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates