11.09.2014

با هدف مقابله با تحریم‌های آمریکا و غرب امضاء شد: قرارداد ۷۰ میلیارد یورویی ایران و روسیه

دیگربان: ایران و روسیه برای مقابله با تحریم‌های آمریکا و غرب قراردادی ۷۰ میلیارد یورویی امضاء کردند٬ دلار را از مبادلات تجاری خود حذف و تصمیم گرفتند حجم تبادلات اقتصادی‌شان را تا ۱۰ برابر افزایش دهند.

ایرنا گزارش کرده که این تصمیم‌ها در یازدهمین اجلاس کمیسیون دائمی همکاری‌های تجاری و اقتصادی ایران و روسیه گرفته شده است.

این خبرگزاری انجام مبادلات مالی با استفاده «روبل و ریال»٬ افزایش همکاری‌ها در حوزه‌ انرژی، حمل و نقل، صدور خدمات فنی٬ مهندسی و کشاورزی را مهم‌ترین دستاورد‌های این اجلاس اعلام کرده است.

بیژن نامدار زنگنه٬ وزیر نفت در مراسم امضای سند تفاهم همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه گفته حجم مبادلات دو کشور در سال‌های آینده ۱۰ برابر افزایش خواهد یافت.

زنگنه افزوده «ایران و روسیه توافق کردند با همکاری بانک‌های مرکزی دو کشور مبادلات مالی خود را با ارزهای ریال و روبل انجام دهند.»

الکساندر نواک٬ وزیر انرژی روسیه در پایان این اجلاس گفته «دو کشور برای حدود ۷۰ میلیارد یورویی پروژه توافقات کلی کرده‌اند.»

ایران و روسیه برای اجرای این پروژه کلی و رفع مسائل مختلف٬ شش کمیته مشترک شامل کمیته‌های صنعت، معدن، تجارت، کشاورزی، گردشگری، امور بانکی، فناوری و انرژی و امور مرزی تشکیل داده‌اند.

۱۰۰ نماینده ۴۰ شرکت روسی به همراه وزیر انرژی این کشور برای افزایش همکاری‌های مشترک تهران و مسکو به ایران سفر کرده‌اند.

این سفر آن‌طور که رسانه‌ها و برخی مقام‌های این دو کشور اعلام کرده‌اند در راستای بی‌اثر کردن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران و روسیه صورت گرفته است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates