22.09.2014

از سوی سایت محافظه‌کار «پارس»: نام پنج عضو کمیته فروش نفت ایران فاش شد

دیگربان: سایت محافظه‌کار «پارس» با اعلام تشکیل کمیته‌ای ویژه برای فروش نفت ایران٬ نام پنج عضو کمیته مذکور را منتشر کرد.

این سایت روز دوشنبه (۳۱ شهریور) نوشته این کمیته «برای جلوگیری از برخی فساد‌ها و انعطافات لازم برای فروش نفت خام، میعانات گازی، محصولات پتروشیمی، فرآورده‌های نفتی و گاز مایع» تشکیل شده است.

«پارس» افزوده بیژن نامدار زنگنه٬ وزیر نفت در پی کاهش فروش نفت ایران در ماه‌های اخیر این کمیته را مامور ساماندهی فروش نفت کرده است.

براساس این گزارش کاظم وزیری هامانه، حسین کاظم‌پور اردبیلی، احمد وحید دستجردی، اصغر هندی و محسن قمصری با عضویت در این کمیته مامور ارائه راهکارهایی برای افزایش فروش نفت ایران شده‌اند.

کاظم وزیری هامانه وزیر نفت در دولت احمدی نژاد٬ حسین کاظم‌پور اردبیلی نماینده ایران در هیات عامل اوپک و سردار احمد وحید دستجردی٬ مشاور وزیر نفت و رئیس سابق صندوق بازنشستگی نفت است.

صالح هندی هم مشاور و متخصص امور حقوقی وزیر نفت و محسن قمصری هم مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران است.

سایت «پارس» افزوده این کمیته و اعضای آن با «هماهنگی» حسن روحانی و برخی اعضای عالی مجمع تشخیص مصلحت نظام {اکبر هاشمی رفسنجانی} تشکیل و انتخاب شده‌اند.

این سایت همچنین نوشته برای حضور در تیم فروش نفت ایران، رستم قاسمی وزیر سابق نفت نیز دعوت شده بود که حضور در این تیم را نپذیرفت.

میزان فروش نفت جمهوری اسلامی در پی افزایش دامنه تحریم‌های بین‌المللی در سه سال اخیر به شدت کاهش داشته و تلاش‌ها برای بهبود این شرایط تاکنون نتیجه ملموسی در پی نداشته است.

به نظر می‌رسد این کمیته پنج نفره هم به منظور دور زدن تحریم‌های بین‌المللی در حوزه نفت تشکیل شده باشد که انتشار علنی نام اعضای آن به نوعی تلاش محافظه‌کاران برای شکست دولت در این زمینه است.

در دوران محمود احمدی‌نژاد تیم بابک زنجانی مامور دور زدن تحریم‌ها و فروش نفت ایران شده بود که محافظه‌کاران تندرو معتقدند این تیم از سوی دولت حسن روحانی متلاشی شده است.

این اقدام سایت محافظه‌کار «پارس» می‌تواند نشانه‌ای از انتقام محافظه‌کاران تندرو به خصوص سپاه پاسداران از دولت روحانی در ازای لو دادن تیم بابک زنجانی در ایران٬ ترکیه و مالزی باشد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates