12.02.2013

خبرنگاران بازداشتی برای امنیت ملی خطرناکند یا رفتار آقای رئیس؟

هاشمی نامه: بیش از دو هفته است که این اهالی رسانه دستگیر شده اند، ولی در طول این مدت اخبار ایران هر روز در صدر اخبار بی بی سی فارسی و سایر رسانه های فارسی زبان خارج از کشور بوده. اکثر این موارد هم اخبار منفی در مورد مناقشاتی بوده که با سخنان و رفتارهای رئیس دولت به وجود آمده و توسط تحلیلگرانی که زمانی در ایران و رسانه های داخلی فعال بوده اند، مورد بررسی قرار گرفته

بازتاب، سرویس سیاست؛ محمد آوخ در یادداشتی نوشت: بیش از دو هفته است که عده ای از خبرنگاران روزنامه ها و رسانه های مختلف به اتهام ارتباط با رسانه های خارجی دستگیر شده اند. این خبرنگاران در سرویسهای مختلف از جمله فرهنگ و هنر، اجتماعی، حوادث، سیاسی، مجلس، اقتصادی و غیره در رسانه های مختلف مشغول به کار بودند.

به راستی آیا خبر صادر نشدن مجوز برای انتشار یک کتاب یا خبر فلان حادثه برای اتوبوس دانش آموزان راهیان نور یا آلودگی هوای تهران یا خبر گران شدن دلار که شاید توسط این خبرنگاران انعکاس یابد، امنیت ملی ما را به خطر می اندازد؟

به راستی یک خبرنگار حوزه سیاسی تا چه حد می تواند در امنیت ملی تاثیر گذار باشد؟ اخبار مجلس اگر در امنیت ملی تاثیرگذار است، چرا صدای جلسات مجلس از رادیو پخش می شود؟

بیش از دو هفته است که این اهالی رسانه دستگیر شده اند، ولی در طول این مدت اخبار ایران هر روز در صدر اخبار بی بی سی فارسی و سایر رسانه های فارسی زبان خارج از کشور بوده. اکثر این موارد هم اخبار منفی در مورد مناقشاتی بوده که با سخنان و رفتارهای رئیس دولت به وجود آمده و توسط تحلیلگرانی که زمانی در ایران و رسانه های داخلی فعال بوده اند، مورد بررسی قرار گرفته؛ تحلیلگرانی که دستگاه پناهنده سازی خود ما نیز در فرار آنها از کشور و پناهنده شدنشان بی تاثیر نبوده است.

با این اوصاف، گویا دستگاه های پناهنده سازی ما همچنان فعال هستند. اگر ارزشی برای این جوانان قائل نیستیم، حداقل باید برای هزینه ای که صرف تحصیل و تربیت آنها شده، ارزش قائل شویم. این جوانان در این کشور و با هزینه این کشور تربیت شده اند. نکند با این گونه اقدامات برای رسانه های معاند کادرسازی کنیم و بهترین های رسانه خود را به خارج از کشور بفرستیم.

در طول این مدت رئیس محترم دولت بیشترین خوراک تبلیغاتی را برای رسانه های معاند فراهم کرده. آیا همین برخورد با ایشان هم صورت می گیرد؟ آیا پخش همان سخنان رئیس دولت از رادیو و فراهم شدن یک هفته خوراک برای این رسانه ها کافی نبود که حالا یک خبرنگار پارلمانی به اتهام ارتباط با این رسانه ها بازداشت شود؟ آیا خبرنگاران پارلمانی به غیر از شرکت در جلسات علنی اجازه شرکت در جلسات غیر علنی را دارند که اطلاعاتی به غیر از آنچه از رادیو پخش می شود داشته باشند؟

البته هرکس که جرمی کرده یا اتهامی متوجه اوست، باید مطابق قانون مورد رسیدگی قرار گیرد، اما آیا افکار عمومی نباید مساوات را در این زمینه احساس کنند؟ به راستی اقدامات خبرنگاران بازداشتی برای امنیت ملی خطرناک است یا رفتار آقای رئیس؟ آیا وقتی رئیس غیرقانونی تامین اجتماعی که تنها یکی از اتهاماتش ارتباط با قتل چند جوان است، یک شبه آزاد می شود، می توان تداوم بازداشت چند جوان خبرنگار را برای افکار عمومی توجیه نمود؟

کاش با جوانان عزیز کشورمان مهربان باشیم. نکند این جوانان را آواره کشورهای بیگانه کنیم. بیایید برای تخصص ارزش قائل شویم. بیایید با خودمان مهربان باشیم. بیایید برای خودمان ارزش قائل شویم.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates