30.09.2014

معاون سپاه: مهدی هاشمی از رئوس اعتراضات ۸۸ بود

رادیوفردا: معاون فرهنگی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی مهدی هاشمی، فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی، را به «جرایم اقتصادی، ارتباط با بیگانگان و جاسوسی» متهم کرده و او را «یکی از رئوس اعتراضات پس از انتخابات سال ۱۳۸۸» معرفی کرد.

محمدحسین نجات، معاون سپاه، روز سه‌شنبه، هشت مهر، درمصاحبه‌ای با خبرگزاری فارس، همچنین با اشاره به نامه اکبر هاشمی رفسنجانی به آیت‌الله خامنه‌ای پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ گفت: «آن نامه می‌توانست فضا را بسیار بدتر کند و یکی از تدابیر رهبری همین بود که به این نامه پاسخ ندادند.»

به گفته آقای نجات، این نامه «نشان می‌داد که ایشان از یک سری قضایا مطلع هستند، بالاخره فرزند ایشان یکی از رئوس جریان برنامه‌ریزی اغتشاشات آن مقطع بود».

در خردادماه سال ۱۳۸۸، تنها چند روز پیش از برگزارى انتخابات ریاست جمهورى، آقاى هاشمى ‌رفسنجانى در نامه‌ سرگشاده‌اى خطاب به آیت‌الله خامنه‌اى، ضمن اعتراض به اتهام‌هاى وارده از سوى محمود احمدى‌نژاد به وى و اعضاى خانواده‌اش از رهبر جمهورى اسلامى خواست تا سلامت انتخابات را تضمین کند.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران روز سه‌شنبه تصریح کرد: «آقای مهدی هاشمی یکی از کسانی است که برنامه‌ریزی می‌کرد و در این ستادها حضور داشت. بعد از اقرار متهمین فتنه هم که معلوم شد ایشان نقش اساسی داشتند و قرار شد احضار شوند، به خارج از کشور رفت و محاکمه ایشان قدری عقب افتاد.»

مصطفی تاجزاده، عضو زندانی جبهه مشارکت، روز پنجم شهریور در نامه‌ای از «ضرب و شتم خود توسط بازجویان» برای «اعتراف‌ علیه» اکبر هاشمی رفسنجانی، میرحسین موسوی و محمد خاتمی خبر داده و نوشته بود که بازجویان از او خواسته‌اند اعتراف کند که هاشمی رفسنجانی درصدد تحقق انقلاب مخملی بوده است.

آقای نجات با اشاره به برگزاری دادگاه مهدی هاشمی افزود: «امیدواریم این دادگاه پس از رسیدگی به جرایم اقتصادی و حیف و میل‌هایی که داشته و ارتباط با بیگانگان و جاسوسی، به دیگر اتهامات او هم رسیدگی کند.»

سخنان معاون فرهنگی سپاه پاسداران در حالی بیان می‌شود که تاکنون تمام جلسات دادگاه مهدی هاشمی غیرعلنی برگزار شده است. نهمین جلسه دادگاه مهدی هاشمی روز ۱۶ شهریورماه برگزار شد.

آقای نجات با اشاره به حضور خود در نماز جمعه اکبر هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۸۸ گفت: «بعدها ستاد نماز جمعه هم به این نتیجه رسید که تا وقتی قرار است نماز جمعه‌ محل تجمع افراد فتنه‌گر بشود، امامت ایشان ادامه پیدا نکند.»

اکبر هاشمی رفسنجانی در آخرين خطبه نماز جمعه خود در ۲۶ تيرماه سال ۱۳۸۸ خواهان آزادی دستگيرشدگان بعد از انتخابات، دلجویی از آسیب‌دیدگان و فراهم شدن فضايی برای بيان ديدگاه‌های مختلف در صدا و سیمای دولتی ايران شد.

معاون فرهنگی سپاه روز سه‌شنبه همچنین با اشاره به دیدار آیت‌الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، با میرحسین موسوی در روز ۲۴ خرداد ۸۸ گفت که میرحسین موسوی در این ملاقات «عصبانی و مدعی» بود.

به گفته این مقام سپاه، آیت‌الله خامنه‌ای پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ برای میرحسین موسوی و مهدی کروبی پیام خصوصی فرستاده که سعی کنند «کار ساختارشکن انجام ندهند و هر اعتراضی که می‌خواهند بکنند، در چارچوب قانون باشد».

ميرحسين موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی، رئيس سابق مجلس ايران و از رهبران اعتراضات به انتخابات رياست جمهوری سال ۱۳۸۸، از بهمن‌ماه سال ۱۳۸۹ بدون محاکمه در حصر خانگی به سر می‌برند.

آقای نجات دراین مصاحبه همچنین اتهاماتی را درباره محمد خاتمی، بهزاد نبوی، اعضای حزب جبهه مشارکت و مجمع روحانیون مبارز مطرح کرده است.

وی با بیان این که خاتمی در اوج ریاست ‌جمهوری نیز ولایت فقیه را قبول نداشت افزود: «یکی از آقایان می‌گوید که من مفصل با او صحبت کردم و بالاخره چنین گفت که ولایت فقیه دیکتاتوری مومنین است.»

محمدحسین نجات که به گفته خودش از سال ۱۳۷۸ فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه و از سال ۱۳۷۹ «مسئول حفاظت از بیت رهبر جمهوری اسلامی» بوده روز دوشنبه، ۳۱ شهریور، به عنوان معاون فرهنگی سپاه معرفی شد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates