05.10.2014

اخبار تایید نشده‌ای از ناپدید شدن بازپرس اولیه پرونده مهدی هاشمی

خودنویس: بر اساس خبرهای رسیده از تهران، بهرام رشته احمدی سرپرست سابق مجتمع قضایی شهید مقدس که بازجویی از مهدی هاشمی را در ابتدای کار پرونده بر عهده داشت، ناپدید شده است.

در آخرین ساعات امروز، یک منبع نزدیک به خانواده رشته احمدی از ناپدید شدن او به خودنویس خبر داد. خبرنگار خودنویس نیز برای اطمینان از موضوع، با یکی از نزدیکان معاون اسبق امنیتی دادستانی تهران تماس گرفت و نامعلوم بودم موقعیت رشته احمدی از سوی عضو خانواده او، تایید شد.

بر اساس گفته یکی از آشنایان این مقام سابق قضایی، در هفته‌های اخیر، فشارهای زیادی به رشته احمدی برای بازپس دادن فیلم‌های اعتراف‌گیری از مهدی هاشمی در هنگام بازداشت اولیه او وارد شده است. به گفته این منبع، رشته احمدی دو هفته پیش از سوی معاون دادستان تهران، از سرپرستی دادسرای منطقه یک نیز برکنار شده بود، اما از آن تاریخ نزدیکانش از او بی‌اطلاع بوده‌اند.

به گفته زندانیان بندهای ۲۰۹ و ۳۵۰ زندان اوین، رشته احمدی در سال‌هایی که معاون امنیت دادستان تهران بود، فشارهای زیادی را به زندانیان سیاسی وارد کرده بود. او یک بار نیز با فائزه هاشمی درگیری لفظی پیدا کرد.

ناپدید شدن بهرام رشته احمدی هنوز از سوی هیچ منبع رسمی، تایید نشده است، اما به گفته منبع نزدیک به خانواده، تماس‌های تهدیدآمیز اخیر از سوی نزدیکان هاشمی رفسنجانی برای اینکه نوارهای بازجویی در اختیار مجمع تشخیص مصلحت قرار گیرد، باعث افزایش سو ظن خانواده رشته احمدی به گروه‌های امنیتی نزدیک به هاشمی رفسنجانی شده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates