06.10.2014

مصرف ۲۰۰ میلیون لیتر مشروبات الکلی در ایران

خودنویس: نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نهم، از افزایش مصرف مشروبات الکلی در میان ایرانیان خبر داد.

حسن تامینی لیچائی، نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نهم، در گفت‌وگو با خانه ملت، به نقل از مدیر کل سلامت روان وزارت بهداشت گفت: «در بسیاری از مناطق مصرف الکل افزایش داشته به گونه ای که بیش از 200 میلیون لیتر انواع مشروبات الکلی ساخت داخل و قاچاق در کشور مصرف می‌شود.»

وی گفت بر اساس بررسی‌های کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، بسیاری از الکل‌های صنعتی ساخته شده در ایران، وارد چرخه مصرف مشروبات الکلی می‌شود.

این عضو مجلس اضافه کرد: تولیدکنندگان، الکل را به دو شکل تولید و عرضه می کنند. اول به شکل فله‌ای است که در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد و دوم به شکل بسته‌بندی شده بین مراکز درمانی و بیمارستان‌ها توزیع شده که  مواد اولیه آن نیز از چغندر یا نیشکر است.

وی ادامه داد: «در تولید مواد الکلی باید ماده تلخ کننده‌ای استفاده کنند که به شکل مستقیم غیرقابل مصرف خواهد شد لذا با توجه به اینکه تهیه این ماده تلخ کننده نیازمند بار مالی است بنابراین بسیاری از تولیدکنندگان الکل از آن استفاده نمی‌کنند و این عدم استفاده منجر به شیرین بودن الکل شده و در برخی موارد در تهیه مشروبات الکلی به کار گرفته می‌شود.»

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نهم اعتراف کرد که علی‌رغم محدودیت‌هایی که در این زمینه از سوی جمهوری اسلامی وضع شده، اما تاکنون پلیس نتوانسته از تولید مشروبات الکلی در ایران جلوگیری کند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates