06.10.2014

دو کشته بر اثر آتش‌سوزی در کارگاه صنایع دفاع ایران

رادیوفردا: وزارت دفاع و پشتيبانی نيروهای مسلح ايران، روز دوشنبه، از «آتش‌سوزی در يک کارگاه توليد مواد ناريه (آتش‌زا) در شرق تهران» خبر داده است.

سازمان صنايع دفاع (سازمان توليدکننده مواد و تجهيزات نظامی وابسته به وزارت دفاع) در اطلاعيه‌ای که خبرگزاری فارس منتشر کرده، اعلام کرده که اين آتش‌سوزی، يکشنبه شب، ۱۳ مهر رخ داده و بر اثر آن، دو نفر از کارکنان اين کارگاه کشته شده‌اند.

اين اطلاعيه می‌گويد که آتش‌سوزی مهار شده است.

اين در حالی است که سايت سحام نيوز نزدیک به مهدی کروبی، گزارش داده است «انفجار مهيبی مناطق اطراف سايت نظامی پارچين در شرق تهران را به لرزه درآورد.»

به گزارش اين سايت، شدت انفجار باعث «شکسته شدن شيشه‌های ساختمان‌های اطراف» شده و نور حاصل از «انفجار» نیز در اطراف این محل دیده شده‌است.

سحام نيوز افزوده که پس از انفجار، ساکنين ساختمان‌های اطراف اين مجتمع نظامی، از شدت نگرانی به بيرون از منازل خود آمدند و نيروهای امنيتی و انتظامی نيز با حضور در خيابان‌های منتهی به مجتمع نظامی پارچين، عبور و مرور را در آنها مسدود کردند.

مرکز نظامی پارچين، از سری‌ترين مراکز توليد تجهيزات نظامی ايران است. آژانس بين‌المللی انرژی اتمی که بر برنامه اتمی ايران نظارت می‌کند، مشکوک به آزمايش چاشنی‌های انفجاری قابل استفاده در ساخت بمب‌های هسته‌ای در اين مرکز در سال‌های گذشته است.

جمهوری اسلامی سال‌هاست که از بازديد مجدد بازرسان آژانس از پارچين ممانعت می‌کند.

آژانس بين‌المللی انرژی اتمی می‌گويد ايران در سال‌های گذشته با پاکسازی پارچين، آثار آزمايش‌های مشکوک خود در آن را از بين برده است. جمهوری اسلامی اين اتهام را تکذيب کرده است.

کارشناسان آژانس بين‌المللی انرژی اتمی قرار است اين هفته به تهران بروند تا درباره موضوعات لاينحل باقی مانده در پرونده هسته‌ای ايران و از جمله آزمايش‌های مرکز نظامی پارچين گفت‌وگو کنند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates