06.10.2014

انتشار تازه‌ترین عکس از حضور قاسم سلیمانی در عراق


رادیوفرانسه: رسانه‌های ایران عکسی از قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، منتشر کرده‌اند که وی را در کنار پیش‌مرگه‌های کرد نشان می‌دهد.

انتشار این عکس در حالی است که با آغاز حملات داعش به عراق تصاویری از حضور سردار سلیمانی در عراق و به ویژه در زمان فتح آمرلی منتشر شده بود.

آمرلی، شهری است در 160 کیلومتری شمال بغداد که اغلب ساکنان آن را ترکمن‌‌های شیعه تشکیل می‌دهند.

این شهر پیش از این که از سوی پیش‌مرگه‌‌های کرد، ارتش عراق و شبه نظامیان شیعه این کشور آزاد شود، به مدت یازده هفته در محاصره نیروهای داعش بود.

اخیرا سردار امیرعلی حجازی سرپرست، یکی از فرماندهان بلندپایه سپاه پاسداران ایران، تایید کرد که قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ۷۰ نفر از سربازان او اخیرا به جنگجویان کرد عراقی کمک کردند مانع پیشروی داعش شوند.

چند ماه پیش نیز به دنبال هک شدن ایمیل نماینده اقلیم کردستان عراق در ایران مکاتباتی افشا شد که در این مکاتبات، به قاسم سلیمانی اشاره شده بود.

ایران بارها اعلام کرده که برای حمایت از دولت عراق و نیروهای اقلیم کردستان در برابر داعش، سلاح و همچنین مشاوران نظامی به این کشور فرستاده است.

قاسم سلیمانی چندان در انظار عمومی ظاهر نمی‌شود، با این حال از او به عنوان بانفوذترین مقام نظامی-امنیتی در خاورمیانه یاد می‌شود.

یک ماه پیش، هفته نامه فرانسوی لوپوئن نوشت که آمریکایی‌ها حداقل یک بار فرصت داشته‌اند که در بغداد، سردار سلیمانی را به قتل برسانند اما از پیامدهای این کار ترسیده‌اند.

لوپوئن اضافه کرده بود که فعلاً نیروهای آمریکایی و جمهوری اسلامی برای دفع داعش عملاً مشغول همکاری‌اند و بمباران‌های مواضع تروریست‌ها توسط هواپیماهای آمریکایی، در واقع برای آسان کردن کار قاسم سلیمانی و یارانش است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates