12.10.2014

آغاز «اعتصاب غذای خشک» غنچه قوامی

رادیوفردا: ايمان قوامی، برادر غنچه قوامی، از اعتصاب غذای خشک خواهر خود در زندان اوين پس از ۱۰ روز اعتصاب غذای تر خبر داده است.

آقای قوامی به راديو فردا گفته که خواهرش از روز شنبه ۱۹ مهر اعتصاب غذای تر خود را به اعتصاب غذای خشک تغيير داده است.

در اعتصاب غذای خشک، فرد علاوه بر نخوردن غذا، از نوشيدن مايعات نيز خودداری می‌کند.

در همین روز، سایت کلمه از درخواست گوهر عشقی، مادر ستار بهشتی و نسرين ستوده، وکيل مدافع حقوق بشر، از غنچه قوامی برای پایان دادن به اعتصاب غذاخبر داده است.

کلمه گزارش داده که تعدادی از فعالان مدنی و اجتماعی با مادر غنچه قوامی ديدار و برای آزادی هرچه سريعتر او ابراز اميدواری کرده‌اند.

غنچه قوامی، شهروند ۲۶ ساله ايرانی – بريتانيايی، در خرداد ماه گذشته هنگامی که برای تماشای مسابقه واليبال به ورزشگاه آزادی رفته بود بازداشت وسپس آزاد شد. او نهم تير و هنگامی که برای گرفتن وسايل شخصی‌اش به دستگاه قضايی مراجعه کرده بود، مجددا بازداشت و زندانی شد.

خانم قوامی پس از حدود ۱۰۰ روز بازداشت موقت، از روز چهارشنبه نهم مهرماه در زندان اوين اعتصاب غذا کرده بود.

اما کلمه گزارش داده که نسرين ستوده، وکيل مدافع حقوق بشر در ديدار با مادر اين دختر ايرانی – بريتانيايی، از غنچه قوامی خواسته اعتصاب غذايش را بشکند.

گوهر عشقی، مادر ستار بهشتی، وبلاگ‌نويس کشته شده در زندان اوين نيز يک قاصدک را به عنوان يادگاری به مادر خانم قوامی داده است.

خانم عشقی از سوسن مشتاقيان، مادر غنچه قوامی خواسته تا در ملاقات با فرزندش، اين قاصدک را به دستش برساند و از او بخواهد که اعتصاب غذايش را بشکند.

نرگس محمدی، از زندانيان سياسی سابق و فعال حقوق بشر نيز از مادر غنچه قوامی خواسته تا «در راهی که غنچه در آن قدم برداشته نااميد و خسته نشود.»

محمود عليزاده طباطبايی، وکيل غنچه قوامی، روز يکشنبه ۶ مهر گفته بود که به تازگی با صدور قرار مجرميت و کيفرخواست، پرونده موکلش به شعبه اول دادگاه انقلاب فرستاده و وی به «تبليغ عليه نظام» متهم شده ‌است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates