13.02.2013

علی سعیدی٬ نماینده علی خامنه‌ای در سپاه: فعالیت سیاسی از وظایف سپاه پاسداران است

دیگربان: علی سعیدی٬ نماینده علی خامنه‌ای در سپاه می‌گوید «همه فعالیت‌های سیاسی» برای سپاه ممنوع نیست٬ فعالیت سیاسی از «وظایف» این نیرو است و پاسداری که حافظ انقلاب است باید «بینش سیاسی قوی‌» داشته باشد.

به گزارش روز چهارشنبه (۲۵ بهمن‌ماه) خبرگزاری فارس٬ آقای سعیدی در گفتگویی در جریان دیدار از این خبرگزاری افزوده است: ‌«هر نوع فعالیت و موضع‌گیری سیاسی ممنوع نیست. بنده به عنوان نماینده ولی فقیه باید موضع‌گیری سیاسی داشته باشم.»

وی با استفاده از دو اصطلاح «دخالت تکلیفی» و «دخالت ممنوعه» برای فعالیت‌های سیاسی سپاه گفته است: «این‌گونه القا می‌کنند که سپاه حق ورود به مسائل سیاسی را ندارد. علی رغم القائات آن‌ها، سپاه باید با توجه به شرایطی، در برخی مسائل ورود پیدا کند.»

نماینده خامنه‌ای در سپاه اظهار کرده که این نیرو٬ درباره ۱۵ جریان از جمله جامعه روحانیت، مجمع روحانیون، موتلفه، کارگزاران، سازمان مجاهدین خلق و مشارکت٬ هفت نسخه کتاب در حدود هر کدام ۴۰۰ صفحه تهیه و منتشر کرده تا مواضع و عملکرد این احزاب و گروه‌های سیاسی در طول ۵۰ سال اخیر را به پاسداران و بسیجیان بشناساند.

به گفته وی٬ پاسداران باید «جریان‌ها، گروه‌ها، گرایشات و‌ انحرافات» را بشناسند تا بتوانند در برابر آن‌ها «موضع درست» بگیرند.

با این حال این مقام سپاه هیچ اشاره‌ای به محتوای این کتاب‌ها و اینکه آیا بی‌طرفانه نوشته شده‌اند نکرده است.

وی با اشاره به حوادثی نظیر ۱۸ تیر ۱۳۷۸ نیز اظهار کرده است: «یک جریانی با پشتوانه احزاب داخلی در برابر نظام ایستادند. اگر سپاه و بسیجی نداند که این‌ها چه کسی هستند و تفکراتش چیست، نمی‌تواند حرکتی کنند.»

آقای سعیدی اضافه کرده است: ‌«همانطور که ما در اسلام، احکام ثابت و موقت داریم، در حرکت انقلاب هم همینگونه است و برخی تدابیر ثابت و برخی نیز متغیرند…. بنابراین سپاه باید قابلیت تغییر در هر شرایطی را داشته باشد.»

بدنبال انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ و تقلب حاکمیت در نتیجه آن و مشارکت سپاه در این تقلب و سرکوب مخالفان به نتیجه آن انتخابات٬ مقام‌های این نیرو به صراحت از دخالت این نیروی نظامی به بهانه حفاظت از انقلاب و دستاوردهای آن حمایت می‌کنند.

سعیدی پیش از این نیز درباره ضرورت «مهندسی منطقی» انتخابات اظهاراتی را مطرح کرده بود و بعد از انتقادها گفته بود منظور وی این بوده که «پاسداران و بسیجیان براساس عقلانیت رای دهند نه بصورت انفعالی.»

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates