23.10.2014

مصاحبه با فائزه هاشمی منتظر می مانیم تا ببینیم با اسیدپاش ها چه می کنند!

خانه احزاب: خبرنگار “پویش” با فائزه هاشمی درباره اسید پاشی های اخیر در اصفهان و اظهار نظر مقامات مصاحبه کرد. وی دراین باره گفت:

اسیدپاشی قطعاً رخ داده است زیرا مقامات نیز این موضوع را تائید کرده‌اند. ابهامی که وجود دارد در خصوص علت وقوع آن است که در رابطه با بدحجابی بوده یا موضوعات دیگر. از طرفی هیچ‌کدام از خانواده‌های قربانیان اسیدپاشی یا مقامات مربوطه اشاره به دلیل دشمنی اسید پاشان نکرده‌اند. تاکنون موارد اسیدپاشی زیادی در کشور داشتیم اما مشخص بود که به چه علت بوده است و اکثر موارد شخصی بوده است اما تاکنون نشانه‌ها دال بر این است که اسیدپاشی‌های اخیر یک مساله عمومی است و نه شخصی و انتقام‌جویانه. به همین دلیل باید گفت وظیفه مسئولان در کشف و مجازات واقعی مرتکبین بسیار سنگین است. اگر قرار باشد مانند سایر اتفاقات کسانی که جرایمی را مرتکب شده بودند پشتشان به جایی گرم بود و آنگونه که باید مجازات نشدند و جلوی اتفاقات رخ داده نه تنها گرفته نشد بلکه مورد تشویق نیز قرار گرفت، این قضیه نیز به همین صورت برخورد شود بسیار خطرناک خواهد بود زیرا امنیت عمومی را به خطر انداخته است.

این قضیه نباید فقط به شاکی خصوصی و قصاص بسنده شود. با این موضوع باید به عنوان جرم عمومی برخورد و مدعی‌العموم وارد پرونده شود. در غیر این صورت خانواده قربانیان ممکن است جرات تقاضای قصاص یا حتی شکایت نداشته باشند چرا که در ادامه آن ممکن است مسائل دیگری امنیت آن خانواده را تهدید کند. امنیت باید به جامعه برگردانده شود. دیر انتشار یافتن اخبار و دیر موضع گیری کردن مقامات این ابهام را ایجاد کرده که شاید این قضیه به مساله بدحجابی مربوط است. شاید مسئولان به موقع خبردار نشده‌اند اما با توجه به اقدام سریع مسئولان در سایر موارد بعید به نظر می‌رسد نیروی انتظامی دیر خبردار شده باشد.

عدم اطلاع‌رسانی بموقع نیروی انتظامی نگرانی‌ها و بی‌اعتمادی را در جامعه افزایش می‌دهد.

ربط اینگونه حوادث به خارج از کشور هم دیگر نخ‌نما شده است. ارتباط با اسرائیل و انگلیس و آمریکا و دشمنان و انقلاب و …قابل پذیرش نیست. این موضوع خاطرات تلخ زیادی را به یاد می‌آورد که خاطیان و مرتکبین هنوز که هنوز است مجازات نشده‌اند یا محکومیت‌های بسیار کوچک یا نامرتبط با جرم دریافت کرده‌اند و آخر معلوم نشد که آن را هم گذراندند یا نه؛ مثل ضارب آقای حجاریان یا موضوع قتل‌های ناموسی در کرمان. منتظر می‌مانیم و می‌بینیم.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates