11.11.2014

دو قاضی متهم در پرونده کهریزک به دادسرا احضار شدند

رادیوزمانه: با شکایت دوباره عبدالحسین روح‌الامینی، پدر محسن روح‌الامینی، یکی از جوانان کشته‌شده در بازداشتگاه کهریزک، سعید مرتضوی و علی‌اکبر حیدری‌فر، دو تن از قضات پرونده بازداشتگاه کهریزک به دادسرا احضار شدند.

علی‌اکبر حیدری‌فر این خبر را در اختیار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) قرار داده و گفته است او و سعید مرتضوی به اتهام معاونت در قتل عمدی به شعبه ۱۵ دادسرای کارکنان دولت احضار شده‌اند.

به‌گفته علی‌اکبر حیدری‌فر پرونده بازداشتگاه کهریزک پس از صدور حکم در شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران و اعتراض به آن، به شعبه ۹ دیوان عالی کشور ارسال شده و هنوز رأی صادر نشده است.

حیدری‌فر شکایت عبدالحسین روح‌الامینی را به‌دلیل آن‌چه « امر مختومه» نامید، «واهی» خواند و گفت: «یک بار، هم نسبت به آمریت، هم نسبت به معاونت و هم نسبت به مباشرت در قتل رسیدگی و قرار منع تعقیب صادر شده است و این قرار هم قطعی است.»

سعید مرتضوی، دادستان پیشین تهران، حسن زارع دهنوی، مشهور به قاضی حداد، معاون وقت امنیت دادستان تهران و علی‌اکبر حیدری‌فر، دادیاری که دستور انتقال تعدادی از معترضان انتخاباتی را به بازداشتگاه کهریزک داده بود، متهمان پرونده بازداشتگاه کهریزک بودند که از مقام‌های قضایی خود تعلیق شده بودند.

در این بازداشتگاه دست‌کم سه نفر از معترضان به نتیجه انتخابات بحث‌برانگیز ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ ایران، به‌ نام‌های امیر جوادی‌فر، محسن روح‌الامینی و محمد کامرانی کشته شدند.

شعبه ۷۶ کیفری پس از چندین جلسه محاکمه قضات متهم در پرونده کهریزک، سه متهم پرونده را در رابطه با اتهام بازداشت غیرقانونی به انفصال دایم از خدمات قضائی و پنج سال انفصال از خدمات دولتی محکوم کردند. همچنین سعید مرتضوی، متهم ردیف اول پرونده، افزون بر محکومیت انفصال از خدمت، به پرداخت ۲۰۰ هزار تومان جریمه نقدی محکوم شد.

علی‌اکبر حیدری‌فر گفته است شکایت جدید علیه او و سعید مرتضوی پس از آن‌که وی در دادگاه پذیرفت که دستور اعزام متهمان به کهریزک را داده و از هیچ کس دستور نگرفته‌، یعنی از حدود جلسه سوم یا چهارم دادگاه مطرح شد.

حیدری‌فر گفت: «آقای روح‌الامینی برای این‌که اقدام متقابلی انجام دهد رفتند شکایت کردند منتها این شکایت وجهه حقوقی ندارد ولی با وجود این باز هم ما را برای تفهیم اتهام و تحقیق به دادسرا احضار کرده‌اند.»

به‌گفته او، در این پرونده فقط از او و سعید مرتضوی شکایت شده و از حسن زارع دهنوی شکایت نکرده‌اند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates