16.02.2013

پرده برداری از پلاک یادبود مجید توکلی در شهر تروندهایم نروژ

دانشجونیوز: امروز پنج شنبه ۲۶ بهمن ماه، از پلاک یادبود مجید توکلی بر روی سنگفرش یکی از خیابان های مرکز شهر ترندهام کشور نروژه پرده برداری شد.

به گزارش دانشجونیوز، در این مراسم خانم “تووه ماریه پاشه” مدیر امنستی شهر تروندهایم، سخنرانی کرد. همچنین آقای نیما دارابی دانشجوی پیشین دانشگاه NTNU برای دقایقی برای مجید توکلی صحبت کرد. آقای روژان پیران هنرمند موسیقی نیز قطعاتی در این مراسم اجرا کردند.

در این مراسم همچنین تصاویری از جوانان شهر تروندهایم که در حمایت از مجید توکلی به صورت نمادین “روسری” بر سر کردند، به نمایش گذاشته شد.

در حدود سه سال و نیم پیش و پس از مراسم روز دانشجو در دانشگاه امیرکبیر، مجید توکلی هنگام خروج از دانشگاه بازداشت شد. رسانه های حکومت ایران پس از چندی با انتشار عکس هایی از مجید توکلی با “پوشش چادر” مدعی شدند که وی قصد داشته است با استفاده از چادر از دانشگاه فرار کند. رسانه های حکومت ایران تلاش کرند تا با انتشار گسترده عکس های مختلف از مجید با پوشش چادر و درج خبرها و تحلیل های مختلف در این زمینه، مجید توکلی را “تخربب” کنند. تلاشی که نتیجه عکس داد و در پی آن، هزاران تن از مردان ایرانی با انتشار عکس و فیلم هایی از خود با پوشش چادر و روسری، از مجید توکلی حمایت کردند.

این برنامه بخشی از مراسم بزرگداشت مجید توکلی در نروژ بود که یک روز پیش از اهدای جایزه صلح دانشجویی به وی برگزار شد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates