20.11.2014

به نقل از صانعی: شرم بر ما!

ژورنال: این روزها در فضای مجازی و دنیای اینترنت از یکی از آیت الله های حکومت اسلامی، صانعی، نقل قولی آورده می شود که به بازگو کردنش می ارزد:

“ﻣﺎ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ٣۶ ﺳﺎﻝ ﭼﻪ ﮐﺮﺩﯾﻢ ﮐﻪ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻣﺮﮒ ﯾﮏ ﺭﻭﺣﺎﻧﯽ ﺗﺤﺖ ﻫﺮ ﻋﻨﻮﺍﻧﯽ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﻪ ﺷﺎﺩﻣﺎﻧﯽ ﻭ ﺳﺎﺧﺖ ﻟﻄﯿﻔﻪ ﻣﯽ ﭘﺮﺩﺍﺯﻧﺪ ﺍﻣﺎ ﺩﺭﮔﺬﺷﺖ ﯾﮏ ﺟﻮﺍﻥ ٣٠ ﺳﺎﻟﻪ ﮐﻪ ﻓﺎﻋﻞ ﯾﮏ ﻋﻤﻞ ﺣﺮﺍﻡ ﺩﺭ ﻧﻈﺎﻡ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﺍﺳﺖ ﺑﻪ ﭼﻨﺎﻥ ﺷﮑﻮﻫﯽ ﺑﺮﮔﺬﺍﺭ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﮐﻪ ﻧﯿﺮﻭﯼ ﺍﻧﺘﻈﺎﻣﯽ ﺁﻥ ﺭﻭﺯ ﺭﺍ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺩﺷﻮﺍﺭﺗﺮﯾﻦ ﺭﻭﺯﻫﺎﯼ ﺍﻣﻨﯿﺘﯽ ﭘﺎﯾﺘﺨﺖ ﻣﯽ ﺩﺍﻧﺪ ﺑﻪ ﻃﻮﺭﯼ ﮐﻪ ﺭﻭﺍﺑﻂ ﻋﻤﻮﻣﯽ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺑﻬﺸﺖ ﺯﻫﺮﺍ ﺍﻋﻼﻡ ﮐﺮﺩﻩ ﮐﻪ ﺗﺎ ﺳﺎﻋﺖ ١٠ ﺷﺐ ﻣﺸﻐﻮﻝ ﻣﺘﻔﺮﻕ ﮐﺮﺩﻥ ﻃﺮﻓﺪﺍﺭﺍﻥ ﻣﺮﺣﻮﻡ ﭘﺎﺷﺎﯾﯽ ﺑﻮﺩﻧﺪ …ﺷﺮﻡ ﺑﺮ ﻣﺎ…”.

من از صحت این گفته و ربط دادن آن به صانعی خبر چندانی ندارم ولی الحق اینجا چند چیز خوب گفته شده است. اینکه مهدوی کنی مرد و با وجود سه روز عزای عمومی و تبلیغات گسترده رایو و تلویزیون کسی برایش به خیابان نیامد و در عوض برای یک خواننده جوان پاپ که دچار مرگ زودرس شد خیلی ها به خیابان آمدند. اینکه پشت سر آن دایناسور فرتوت مردم برایش جوک ساختند ولی پشت این جوان رعنا مردم برایش شمع روشن کردند و آوازهایش را خواندند. اینکه جمهوری اسلامی حتی زمانی که مردم در سوگ کسی که دوستش دارند به خیابانها می آیند از اجتماع عظیم آنها دچار کابوس می شود و صد بار نماز وحشت می خواند. و اینکه جمهوری اسلامی موسیقی را یک هنر ممنوعه و حرام می داند ولی مردم با آن در سوگواری یک خواننده فلش ماپ اجرا می کنند. و بالاخره واقعا شرم بر جمهوری اسلامی که با هر جناح و دسته اش مانع دستیابی مردم به شادی و آسایش و زندگی خوش و مرفه است.*

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates