20.11.2014

حسین درخشان: امنیتی‌ها از تحلیل‌های من برای تنظیم کیفرخواست متهمان سال ۸۸ استفاده کردند

دیگربان: پس از اعلام عفو حسین درخشان از سوی علی خامنه‌ای٬ گفتگویی از وی درباره شرایط زندان و همکاری‌هایش با نهاد‌های امنیتی و قضایی منتشر شد.

آقای درخشان شامگاه چهارشنبه از عفو خود از سوی رهبر جمهوری اسلامی و آزادی از زندان اوین خبر داده بود.

این وبلاگ‌نویس که به حدود ۲۰ سال زندان محکوم شده بود در ششمین سال دوران محکومیتش مورد عفو قرار گرفته است.

ساعاتی پس از انتشار این خبر یکی از فعالان رسانه‌ای محافظه‌کار متن گفتگویی از درخشان را منتشر کرده که زمان انجام آن متعلق به دو سال پیش است٬ اما به دلایل نامعلومی تاکنون منتشر نشده بود.

درخشان در این گفتگو برای نخستین‌بار اعلام کرده مقام‌های قضایی و امنیتی از تحلیل‌های وی درباره انتخابات سال ۸۸ در تهیه کیفرخواست علیه بازداشت شدگان آن سال استفاده کرده‌اند.

این وبلاگ‌نویس افزوده در بازجویی‌ها اطلاعات قابل توجهی از ارتباط «ضدانقلاب» با نهاد‌های آمریکایی در اختیار نهاد‌های امنیتی گذاشته که همه آنها را از اینترنت استخراج کرده بود.

درخشان اضافه کرده در بازجویی‌ها بارها گفته برای انجام مصاحبه یا انتشار مقاله درباره مسائل مربوط به خارج از ایران و تجربه‌های خود در کشور‌های خارجی آماده است.

این وبلاگ‌نویس در بخش دیگری از گفتگوی خود به جزئیات اتهاماتش پرداخته و از قوه قضائیه به خاطر سخت‌گیری در صدور حکم انتقاد کرده است.

درخشان گفته قوه قضائیه درباره بسیاری از کسانی که در حال حاضر در خارج از ایران زندگی می‌کنند به مراتب احکام سبک‌تری صادر کرده است.

وی همچنین وضعیت خود در زندان را تشریح کرده و گفته هشت ماه نخست حبسش را در انفرادی گذرانده و ۹ ماه دیگر هم در «نیمه‌انفرادی» بوده است.

درخشان همچنین اظهار کرده به درخواست اسفندیار رحیم‌مشایی به ایران بازنگشته است٬ محمود احمدی‌نژاد درباره پرونده‌اش به قوه قضائیه نامه نوشته بود و برخی نیرو‌های حزب‌الله با وی دشمنی داشته و دارند.

این وبلاگ‌نویس همچنین برای نخستین‌بار گفته پیش از بازگشت به ایران از سوی روزنامه کیهان٬ خبرگزاری فارس و پرس تی‌وی درخواست همکاری داشته است.

درخشان اضافه کرده پس از بازگشت به ایران نیز از سوی پرس‌ تی‌وی دعوت به همکاری شده بود که دو هفته بعد بازداشت و زندانی شد.

عفو حسین درخشان پس از ریاست محمد سرافزار یکی از بنیانگذاران پرس تی‌وی بر سازمان صدا و سیما می‌تواند مقدمه‌ای بر آغاز همکاری وی با این سازمان باشد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates