24.11.2014

جواد کریمی‌قدوسی: روحانی به رهبر گفته همین مقدار تعهد غرب در مذاکرات کافی است

دیگربان: جواد کریمی‌قدوسی٬ نماینده محافظه‌کار مجلس گفته علی خامنه‌ای از سوی حسن روحانی برای موافقت با امضای توافق‌نامه هسته‌ای جدید میان ایران و گروه۱+۵ تحت فشار قرار گرفته است.

وی افزوده روحانی از مدت‌ها پیش گزارش‌هایی مبنی بر سقوط قریب‌الوقوع اقتصاد ایران در صورت ادامه تحریم‌ها به رهبر ارائه می‌کند.

کریمی‌قدوسی هدف از این گزارش‌ها را تحت فشار قرار دادن رهبر جمهوری اسلامی برای موافقت با امضای توافق‌نامه‌ای جدید میان ایران و گروه ۱+۵ اعلام کرده است.

وی همچنین گفته روحانی درخواست عبور از «خطوط قرمز» هسته‌ای را به خامنه‌ای ارائه کرده و گفته همین مقدار تعهدات غرب در مذاکرات برای جمهوری اسلامی کفایت می‌کند.

کریمی‌قدوسی این فشار‌ها را به «جام زهری» تشبیه کرده که در جریان پذیرش قطعنامه ۵۹۸ گروهی به روح‌الله خمینی دادند و به گفته او این تجربه نباید برای بار دوم تکرار شود.

احمد علم‌الهدی٬ امام جمعه مشهد نیز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر از توافق‌نامه احتمالی میان ایران و غرب به عنوان «جام زهری» یاد کرده که قرار است به رهبر جمهوری اسلامی داده شود.

به فاصله یک روز مانده به پایان زمان مذاکرات ایران و غرب گروهی از دانشجویان بسیجی هم با تجمع مقابل سازمان انرژی اتمی اعلام کرده‌اند توافقی که حق هسته‌ای ایران را در نظر نگیرد٬ نخواهند پذیرفت.

کریمی‌قدوسی نیز در این زمینه گفته توافقی تا سوم آذر حاصل نخواهد شد و مذاکرات هسته‌ای برای چندمین بار تمدید خواهد شد.

وی در عین حال افزوده دولت روحانی با خطرناک گزارش کردن وضعیت اقتصادی ایران در پی عبور از خطوط قرمز جمهوری اسلامی در پرونده هسته‌ای است.

این نماینده مجلس هشدار داده چنانچه دولت ناتوان از حل و فصل مشکلات اقتصادی باشد٬ نمایندگان آمادگی دارند تا این دولت را برکنار کنند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates