24.11.2014

پاسخ سحام به تهدید یک نماینده مجلس: درزمان غارت کشورچه چیزی را نظاره می‌کردید؟

سحام: دیروز نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس دوم «هیئت تحقیق و تفحص از نظام بانکی کشور» در گفت‌وگویی با رسانه‌ها، از انتشار اسناد و مدارک محرمانه «هیئت تحقیق و تفحص مجلس از نظام بانکی» ابراز ناراحتی کرده و سحام را تهدید به پیگیری قضایی کرد.
بدین وسیله شورای سردبیری سحام، پاسخ این رسانه را درخصوص اظهارات این نماینده مجلس منتشر می‌کند:

جناب آقای نادرقاضی پور
نماینده محترم مردم ارومیه و عضو هیات تحقیق تفحص مجلس از نظام بانکی کشور
باسلام

مصاحبه روزگذشته جنابعالی به تاریخ اول آذر ۱۳۹۳ با یک سایت اصول‌گرا درمورد لیست‌های منتشره در وب‌سایت سحام، ذکر نکاتی جهت تنویرافکارعمومی را ضروری به نظر می رساند:

یک – درمصاحبه ی اخیرجنابعالی، این‌گونه به مخاطب القاء می‌شود که یکی از اعضای ارشد حزب اعتماد ملی وازنزدیکان حجت الاسلام والمسلمین مهدی کروبی اسناد اخیراً منتشره درخصوص«لیست بدهکاران بانکی» را دراختیارسحام قرار داده است. صرف‌نظر از هرگونه تایید یا تکذیب این موضوع، سئوال اصلی‌ این است که انتشار سند درمورد مفسدان اصلی اقتصادی کشور که هزاران میلیارد تومان از سرمایه کشور و مردم را به تاراج برده اند، جرم محسوب می‌شود یا اقدامی است که باید از آن تجلیل نمود؟

دو- چرا پس ازگذشت چند سال از دراختیار داشتن چنین اسناد مهمی، تلاشی برای نشرعمومی آن و فشار به بدهکاران کلان بانکی برای بازپس دادن اموال مردم و بانک‌ها نکرده اید؟ مگر نه آن‌که این اموال متعلق به مردم است؟ پس چرا از انتشارعمومی این اسناد ابا دارید؟ و چرا اکنون که یک رسانه مستقل اقدام به انتشاراین اسناد کرده است، افشاگری وب‌سایت سحام را با برخورد قضایی مورد تهدید قرار می‌دهید؟

سوم- درمصاحبه اخیرتان اظهار فرموده اید که برخی لابی‌ گری‌ها، مانع قرائت گزارش این اسناد درصحن علنی مجلس شده اند، لطفاً صراحتاً به افکارعمومی پاسخ دهید کدامین جریان سیاسی واقتصادی درکشور، مانع انتشار و قرائت گزارش چنین اسناد مهمی در صحن علنی مجلس شده اند؟ آیا این جریان‌ها، قرابتی با جریان‌های کودتاگر مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ دارند؟

چهارم- اگرحقیقتاً در پی خلع ید ازلابی‌های امنیتی برای مقاصد و سوء استفاده‌های کلان شوم اقتصادی – سیاسی هستید، چرا اشاره ای به نام «مدیرحراست بانک سپه» نمی‌کنید که به مدیرعامل بانک سپه تحمیل شده است؟ مگرنه آن‌که این فرد همان بازجوی«حمید پورمحمد گل سفید درپرونده اختلاس۳۰۰۰ میلیارد تومانی» است که جایزه خود را بابت«سفید کردن ومخدوش کردن اسناد پرونده وی» از این فرد گرفت و به مدیرکلی حراست بانک سپه گمارده شد واینک برای تحت فشار قراردادن مدیرعامل بانک«سپه» و جلوگیری ازاقدامات وی درجهت فشار به «بدهکاران بانکی» برای بازپس گیری مطالبات این بانک سنگ اندازی می‌کند؟! به راستی آیا واقعا از خود سوال کرده اید که تکلیف پرونده اختلاس کلان ۳۰۰۰ میلیارد تومانی چه شد؟ مگر آن پرونده فقط یک متهم داشت که تا متهم ردیف اول اعدام شود پرونده مختومه گردد؟ آیا از خود سئوال کرده اید که متهم ردیف دوم و سوم و چهارم این پرونده کیست؟ آیا متهم ردیف دوم پرونده همان «سیدحمید پورمحمدگل سفید» نیست؟ و چرا وی اکنون به جای حضور در دادگاه، اکنون در ریاست جمهوری صاحب پست و مقام است؟ چرا بازجوی این پرونده که قرابت نزدیکی با حیدر مصلحی وزیر اطلاعات دولت قبل دارد، اکنون مدیرکل حراست بانک سپه است و پرونده اختلاس ۳۰۰۰ میلیارد تومانی را متوقف کرده است؟ و یا موارد فراوان دیگری که امنیتی‌ها برای فشار به مدیران ارشد بانکی و ایجاد اخلال درنظام بانکی و پولی کشور به بانک‌ها تزریق شده اند.

پنجم- با توجه به حجم غارت کشور- که در زمان یورش مغولان به ایران نیز این غارت‌گری سابقه نداشته است – جای سوال مهم این‌جاست که نقش نمایندگان مجلس درنظارت به ارکان قدرت، در زمان غارت کشور دقیقا چه بوده است؟ نمایندگان مجلس در زمان غارت کشور به چه می اندیشیدند که کشور چنین مورد یورش قومی بدترازمغولان قرار گرفته است؟ نمایندگان محترم مجلس دقیقا درحال «نظارت» به کجا بوده اند که کشور چنین تاراج شده است؟ به طوری‌که ۸۰۰ میلیارد دلار درآمد ارزی کشور ناپدید شده است. آیا هشدارها و انذارهای«مهدی کروبی» و«میرحسین موسوی» پیش ازکودتای انتخاباتی سال ۱۳۸۸ ناظر برغارت کشور و منابع ایران نبود؟ مگر آنان چه گفتند که هدف یورش تمامیت خواهان قرار گرفتند؟

ششم- «وب‌ سایت سحام» و شورای سردبیری این رسانه، از تهدید به عمل آمده از سوی جنابعالی، نه تنها نمی‌هراسد بلکه از آن استقبال می‌کند و درمسیر خود ثابت قدم تر خواهد شد. این رسانه بدون هیچ‌گونه ملاحظه خاص سیاسی قدرتمندتراز پیش، به راه خود درانتشار اسناد و اسامی مفسدین بانکی و اقتصادی کشور ادامه خواهد داد تا ان شالله به یاری حق تعالی، فشارهای امنیتی ازمدیران عامل بانک‌ها حذف شده و فضایی شفاف برای مردم ایجاد شود و کشور به ریل ثابت توسعه و پیشرفت بازگردد. در این راه رسانه های مستقل و شجاع نقش ویژه ای را ایفا می‌کنند.

درپایان به جنابعالی توصیه می‌شود حکایت سعدی را آویزه گوش قراردهید، آن‌گاه که این شاعر کشورمان، ازجامعه‌اش چنین می نالد که «این چه… مردمانند که سنگ‌ها را بسته و سگ‌ها را بازگذاشته اند!»

و ما به شما توصیه می‌کنیم به‌جای تهدید یک رسانه مستقل وآزاد به خاطرافشای«لیست محرمانه بدهکاران بانکی» و«اسناد هیئت تحقیق و تفحص مجلس»، به سراغ چپاول‌گران بیت المال بروید که درهشت سال دولت سرتا پا فساد محمود احمدی نژاد، آن‌چنان خورده و چاپیده اند که حوصله مردم از شنیدن ارقام دزدی‌های‌شان به سرآمده است و درآن روزها شما و سایرنمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در حال تعامل! با دولت احمدی نژاد بودید!

شورای سردبیری وب‌سایت سحام نیوز

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates