26.11.2014

علی مطهری: نظر رهبر در مورد حصر خلاف عدالت است


دیگربان: علی مطهری با تائید دخالت نیرو‌های سپاه و بسیج در انتخابات سال ۸۸ ٬ حصر رهبران «جنبش سبز» با نظر علی خامنه‌ای را «حلاف عدالت» دانسته و حملات تندی متوجه مجلس خبرگان رهبری کرده است.

آقای مطهری روز دوشنبه در دانشگاه فردوسی مشهد برای نخستین‌بار به صراحت اعلام کرده نظر رهبر جمهوری اسلامی درباره ادامه حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی را قبول ندارد.

وی افزوده پیامبر اسلام نیز حق نداشته چنین نظری اعمال کند و چنین اقدامی «خلاف عدالت» است و رهبران «جنبش سبز» باید همراه با دیگر عوامل وقایع سال ۸۸ محاکمه شوند.

این نماینده مجلس اضافه کرده رهبری از نظر خودشان می گویند براساس عدالت حرف می زنند و به آنها {موسوی و کروبی} «لطف» می کنند، اما من این نظر را در اینجا قبول ندارم.

فرزند مرتضی مطهری در این سخنان علی خامنه‌ای را به «بی‌عدالتی» متهم کرده که براساس نظر روح‌الله خمینی در صورت بی‌عدالتی ولی فقیه٬ دارنده این مقام دیگر حق ولایت بر کسی را ندارد.

مطهری جلسه نمایندگان نامزد‌های معترض در سال ۸۸ با علی خامنه‌ای را «بی‌فایده» دانسته و اضافه کرده که موسوی و کروبی باید در حضور مردم حرف‌های خود را بزنند.

این نماینده مجلس همچنین گفته وقایع سال ۸۸ را فاقد برنامه‌ریزی می‌داند و معتقد است هیچ کشور خارجی نیز پشت صحنه آن نبوده و تنها حرکتی در اعتراض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری بوده است.

مطهری از دخالت شورای نگهبان٬ سپاه و بسیج در این دوره از انتخابات نیز سخن به میان آورده و گفته رهبر جمهوری اسلامی در انتخابات سال ۱۳۹۲ مانع از این دخالت‌ها شد.

وی از عملکرد احمدی‌نژاد٬ برخورد‌های خشونت‌بار و انکار معترضان به عنوان عوامل مهم گسترش اعتراض‌ها در سال ۸۸ نام برده است.

مطهری در بخش قابل توجهی از سخنان خود به مخالفت‌های شجاعانه پدرش با برخی تصمیم‌های روح‌الله خمینی اشاره کرده و گفته اگر مرتضی مطهری بود حوادث در جمهوری اسلامی به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.

علی مطهری در این جلسه حملات تندی هم متوجه اعضای مجلس خبرگان رهبری کرده و اظهار کرده که اعضای این مجلس همه‌کار می‌کنند به جز نظارت بر عملکرد رهبری و زیر‌مجموعه‌های آن.

مطهری افزوده ستاد اجرایی فرمان امام که در حال حاضر زیر‌نظر رهبر جمهوری اسلامی فعالیت می‌کند در حال حاضر تبدیل به یک کارتل اقتصادی شده و مشغول برج‌سازی است.

این نماینده مجلس اضافه کرده که دخالت‌های اعضای این مجلس در پاره‌ای مواقع منجر به آسیب خوردن به اقتصاد کشور شده است.

این خبر براساس فایل صوتی سخنرانی دو ساعته علی مطهری در این جلسه تنظیم شده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates