17.02.2013

باهنر: احمدی‌نژاد با مدل پوتين-مدودف به ۲۰سال رياست‌‌ جمهوری می‌انديشد

رادیوفردا: محمدرضا باهنر، نايب رييس مجلس، گفته است، محمود احمدی نژاد در اواخر دوران ریاست جمهوریش درصدد است تا با يافتن راهی ریاست جمهوری خود را ادامه دهد.

محمدرضا باهنر در گفت‌وگو با وبسایت «خانه ملت»، خبرگزاری مجلس، که ۲۸ بهمن منتشر شده، تصريح کرده است که محمود احمدی نژاد، رييس جمهور ايران، «با مدل پوتين-مدودف به ۲۰سال رياست‌ جمهوری می‌انديشد.»

محمدرضا باهنر گفته است: «نمی‌توان اين ويژگی را تنها به احمدی‌نژاد محدود کرد بلکه روسای جمهور قبلی هم هميشه به اين صورت بوده‌اند، يعنی هر کدام به پايان دوره خود می‌رسيدند دنبال راهی بودند که آيا می‌توان مسير رياست جمهوری را ادامه داد و در قانون اساسی به نوعی سوراخی پيدا کرد تا رياست جمهوری ادامه پيدا کند.»

محمدرضا باهنر می گويد، اکبر هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی نيز در اواخر دوران رياست جمهوری خود درصدد انجام چنين اقدامی بودند، اما قانون اساسی چنين اجازه ای را نداد.

نايب رييس مجلس در ادامه با اشاره به اظهارات یکی از مشاوران محمود احمدی نژاد گفته است:«برنامه آقايان بيست ساله است اما قانون اساسی اين اجازه را نمی‌دهد. دولت در زمان کنونی بيش از هفت سال و نيم از برنامه‌های عملياتی خود را پشت سر گذاشته و اگر عملکردی داشته بايد بيان کند يعنی اگر قرار بوده تحولی برای جان گرفتن اقتصاد کشور رخ دهد به طور مشخص آن را بيان کنند.»

دوقطبی احمدی نژاد – هاشمی

محمدرضا باهنر در بخش ديگری از اين گفت و گو با اشاره به سياست های محمود احمدی نژاد در سال های اخیر ، تصريح کرده است که ديگر« دو قطبی احمدی نژاد- هاشمی» «نخ‌نما» شده است و بنابراين محمود احمدی نژاد در انتخابات آینده درصدد است تا دو قطبی ديگری را جايگزين آن کند.

محمدرضا باهنر گفته است: «آقای احمدی‌نژاد بالاخره هفت تا هشت سال روی اين موج سوار بود و از همان ابتدا جامعه را دو قطبی کرد و دو قطبی آقايان احمدی‌نژاد-هاشمی در دور دهم رياست جمهوری هم امتداد يافت اما ديگر اين شگرد برش لازم را ندارد، ‌هرچند تصور من اين است که آقای احمدی‌نژاد به دنبال قطب ديگری به جای آقای هاشمی است.»

وی اضافه کرده است :«اين قطب می‌تواند آقای لاريجانی باشد، اگر لاريجانی نشد يک عده از علما، در هر صورت دولت دنبال چنين فضايی است و مساله آقای هاشمی را ديگر منتفی، نخ‌نماشده و بی‌فايده می‌داند بنابراين دنبال فکر جديدی است. »

تغییرات مدیران

محمدرضا باهنر در بخش ديگري از اين گفت وگو به تغييرات در بدنه دولت محمود احمدی‌نژاد پرداخته و گفته است که دولت‌های نهم و دهم در تغيير مديران نسبت به ديگر دولت های گذشته جمهوری اسلامی «خشن تر» عمل کرده است.

نايب رييس مجلس گفته است: «متأسفانه دولت نهم و دهم در موضوع تغيير سمت مديران خيلی خشن‌تر عمل کرد، حتی اين دولت، خود اصولگراها را نيز هر از چند گاهی عوض می‌کرد.»

وی اضافه کرده است: «دولت آقای احمدی‌نژاد از ابتدا که بر سر کار آمد تا به حال که به ماه‌های پايانی دولت نزديک می‌شويم، نيروهای بسياری را تغيير داده است، جالب اينجاست که بسياری از کسانی که با رئيس جمهور دعوا دارند، کسانی هستند که قبل از اين وزير خود رئيس جمهور بودند؛ ما اين کار را ظلم به نظام می‌دانيم و قبول نداريم.«

انتقاد از طرح «دولت وحدت ملی»

محمدرضا باهنر در بخش ديگری از اين مصاحبه از پيشنهاد اکبر هاشمی رفسنجانی برای تشکيل «دولت وحدت ملی» انتقاد کرده است.

محمدرضا باهنر گفته است: «اينکه آقای هاشمی رفسنجانی می‌گويد من به دنبال وحدت ملی هستم، يعنی چه؟ آيا به اين معنا است که توطئه‌گران، مختلفان، ساختارشکنان، آشوب‌طلبان و مدعيان تقلب در سال ۸۸ نيز وارد دولت آينده شوند؟»

اکبر هاشمی رفسنجانی، رييس مجمع نشخيص مصلحت، پيشتر خواستار تشکيل «دولت وحدت ملی» با حضور نمايندگان جريان‌های سياسی مختلف داخل نظام جمهوری اسلامی شده بود.

اکبر هاشمی رفسنجانی در گفت و گو با يک ويژه نامه روزنامه اعتماد در دی ماه مهمترين ويژگی دولت وحدت ملی را « حضور نمايندگان افکار سياسی، مذهبی و قوميتی داخل نظام اسلامی در تصميم‌گيری‌ها و اجرا» دانسته بود.

يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوری ايران برای تعيين جانشين محمود احمدی نژاد قرار است روز جمعه ۲۴ خرداد سال آينده خورشيدی برگزار شود.

اين انتخابات در حالی برگزار خواهد شد که چهار سال پيش شهرهای مختلف ايران شاهد اعتراضات گسترده به نتايج انتخابات دهم رياست جمهوری بود. در آن انتخابات محمود احمدی نژاد برنده اعلام شد. به گفته مخالفان دولت در ايران ده‌ها نفر در اين اعتراضات کشته شدند.

در حال حاضر مهدی کروبی و ميرحسين موسوی، دو نامزد اصلاح‌طلب دهمين انتخابات رياست جمهوری ايران در حصر خانگی به سر می‌برند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates