27.11.2014

درواکنش به دروغ سازی رسانه‌های امنیتی، تصویردادنامه سهیل عربی منتشر می‌شود

سحام: وب‌سایت های وابسته به مراجع امنیتی در ایران، درگزارش‌های خود، نسبت به اطلاع رسانی وسیع رسانه‌های آزاد درخصوص حکم اعدام «سهیل عربی» به اتهام «توهین به پیامبر(ص) و سب النبی» واکنش نشان داده اند.

به گزارش سحام، یکی از این وب‌سایت ها، سایت امنیتی دانا است. این وب‌سایت درگزارشی ویژه، ضمن رد اتهام توهین به پیامبر، حکم اعدام سهیل عربی را اتهام«تجاوز به عنف» اعلام کرده است. اتهامی که پیش‌تر درباره «محسن امیراصلانی» توسط رسانه های وابسته به مراجع امنیتی و قضایی درایران اتفاق افتاد و با اطلاع رسانی به موقع سحام، این پروژه امنیتی ناکام ماند.

به نظر می‌رسد رسانه‌های حکومتی برای اعدام زندانیان عقیدتی، احتیاج به مستمسک‌های دیگری دارند تا درمجامع جهانی وانمود کنند اعدام زندانیان عقیدتی نه به خاطرعقیده شان، بلکه برای اتهامات کیفری آن‌ها صورت می‌گیرد.

این پرونده سازی اکنون برای «محمدعلی طاهری» بنیان‌گذارعرفان حلقه نیز درحال انجام است و وی درحالی‌که بیش از نیمی از دوران حبس خود را در بند ویژه امنیتی زندان اوین گذرانده، مراجع امنیتی و قوه قضائیه اقدام به بازگشایی پرونده موهوم دیگری تحت عنوان «افساد فی الارض» برای وی کرده اند تا با جمع آوری مدارک و دلایل ساختگی، حکم اعدام وی را صادر کنند. درهمین رابطه ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور چندی پیش در اقدامی خلاف قانون اساسی و قانون مجازات اسلامی، محمدعلی طاهری را مفسد فی الارض نامید و سحام را برای اطلاع رسانی درخصوص وضعیت وخیم این زندانی عقیدتی، تهدید به تعقیب قضایی کرد.

سحام به خاطر پایبندی به اصول حرفه ای اطلاع رسانی و روشنگری، بدین‌وسیله متن دادنامه «سهیل عربی» را برای نخستین بار منتشر می‌کند و اعلام می‌کند مطابق نص صریح حکم دادگاه، اعدام سهیل عربی نه به خاطر تجاوز به عنف، بلکه به خاطر اتهام دیگری که «سب النبی» خوانده شده، می‌باشد.

متن صریح قانون مجازات اسلامی صراحت دارد که اگر سب کننده به پیامبرعظیم الشان اسلام ازعمل خود در دادگاه اظهار پشیمانی کند، حکم اعدام برای وی قابل اجرا نمی‌باشد و این حکم به ۷۴ ضربه شلاق تبدیل می‌شود. مطابق نص صریح این دادنامه، سهیل عربی اقرار کرده که از عمل خود پشیمان است و برابر قانون مجازات اسلامی، اجرای حکم اعدام برای وی، توجیه قانونی و شرعی ندارد و مجازات اعدام وی مطابق قانون مجازات اسلامی و احکام شرعی باید به ۷۴ ضربه شلاق تبدیل شود.



پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates