28.11.2014

خشم رسانه‌های امنیتی از یک اظهارنظر درباره خمینی

رادیوفرانسه: گفت‌وگوی دو هفته پیش عیسی سحرخیز، مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد در دوره ریاست جمهوری محمد خاتمی، با یکی از سایت‌های خبری خارج از ایران و اظهارات او درباره آیت‌الله روح‌الله خمینی، رهبر پیشین جمهوری اسلامی، خشم رسانه‌های امنیتی و حکومتی این کشور را برانگیخته است.

خبرگزاری تسنیم نزدیک به سپاه پاسداران از اصلاح‌طلبان خواسته تا به اظهارات سحرخیز واکنش نشان دهند و از وی برائت جویند.

همچنین این خبرگزاری با انتشار نامه‌ای از محمد خاتمی که تاریخ ۲۵ شهریور ۱۳۹۱ را دارد، «تمجید، دفاع و حمایت» خاتمی از سحرخیز را محکوم کرده است.

مهدی فضائلی، رئیس پیشین خبرگزاری فارس نیز سحرخیز را «لاقید» و اظهاراتش درباره آیت‌الله خمینی را «سخیف» توصیف کرده و گفته است: بخشی از چهره‌های اصلاحات در برابر سخنان سحرخیز موضع‌گیری کرده‌اند اما اعلام برائت باید از سوی افراد شاخص اصلاحات صورت گیرد.

اشاره این عضو پیشین سپاه پاسداران به گفت‌وگوی داریوش قنبری نماینده اصلاح‌طلب ادوار مجلس شورای اسلامی، با خبرگزاری فارس است که وی در آن گفته است هر کسی که دیدگاه خمینی را قبول نداشته باشد از اصلاحات خارج است.

عیسی سحرخیز در گفت‌وگویی که روز ۲۴ آبان ۱۳۹۳ در سایت تقاطع منتشر شد، در پاسخ به اینکه آیا اصلاح‌طلبان همچنان معتقد به میراث آیت‌الله خمینی هستند، گفت: «در درون اصلاح‌طلبان تفکرات متفاوتی وجود دارد. بعضی در همین شرایط فعلی، هنوز به ولایت فقیهِ آیت‌الله خمینی اعتقاد دارند… خیلی‌ از اصلاح‌طلبان هم بر خلاف اول انقلاب دیگر علاقه‌ای به آقای خمینی ندارند.»

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates