02.12.2014

پنتاگون: جنگنده های ایران هم به جمع بمباران کنندگان داعش پیوستند

عصرایران: او می افزاید: ما از این موضوع اطلاع داریم و می دانیم که حملات هوایی ایران بیشتر در محدوده های مرزی ایران و عراق انجام می شود / این مقام آمریکایی می گوید حملات هوایی ایران مادامی که تهدیدی متوجه نیروهای آمریکایی حاضر در عراق نکند، از نظر واشنگتن تهدیدی محسوب نمی شود.
وب سایت محافظه کار “هافینگتن پست” آمریکا در خبری به نقل از یک مقام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مدعی شد ایران نیز به جمع کشورهای بمباران کننده مواضع داعش در عراق پیوسته است.

به گزارش عصر ایران این مقام وزارت دفاع آمریکا که نامی از او برده نشده ، می گوید به گمان او حملات هوایی ایران قطع نخواهد شد و مادامی که دولت تحت حمایت ایران در عراق با تهدید داعش مواجه باشد، این حملات هوایی ادامه خواهد یافت.

این مقام آمریکایی می گوید حملات هوایی ایران مادامی که تهدیدی متوجه نیروهای آمریکایی حاضر در عراق نکند، از نظر واشنگتن تهدیدی محسوب نمی شود.

او می افزاید: ما از این موضوع اطلاع داریم و می دانیم که حملات هوایی ایران بیشتر در محدوده های مرزی ایران و عراق انجام می شود.

هم اکنون کشورهای آمریکا، کانادا،بریتانیا و فرانسه مواضع داعش را در عراق بمباران می کنند.

جمهوری اسلامی ایران به طور رسمی کمک به ارتش و شبه نظامیان شیعه و دولت اقلیم کردستان عراق را برای مقابله با داعش تایید کرده است، اما مقامات جمهوری اسلامی ایران تا کنون داشتن هر گونه نیروی نظامی در عراق را تایید نکرده اند.

در هفته های اخیر تصاویر زیادی از حضور سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه در عملیات های مختلف شبه نظامیان شیعه عراقی علیه داعش در مناطق مختلف عراق در شبکه های اجتماعی عراقی به نمایش گذاشته می شود.

ایران در انتقاد از رویکرد ائتلاف ضد داعش در مبارزه با این گروه می گوید با داعش نمی توان از هوا جنگید و باید این گروه تروریستی را در زمین مهار کرد.

تروریست های داعش هفته گذشته از منطقه سعدیه در استان دیالی که هم مرز با ایران است در یک عملیات موفق ارتش و نیروهای شبه نظامی شیعه عراقی بیرون رانده شدند.

طبق اذعان مقامات عراقی، ایران نخستین کشوری بود که پس از اشغال موصل از سوی گروه داعش در ژوئن سال جاری میلادی بلافاصله با ارسال کمک های تسلیحاتی به دولت عراق ، مقامات بغداد و دولت اقلیم کردستان عراق را در مبارزه با پیشروی های برق آسای داعش، یاری کرد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates