03.12.2014

انفجار در محل زندگی سفیر ایران در یمن دست‌کم یک کشته بر جای گذاشت

رادیوفردا: انفجار یک خودروی حامل مواد منفجره در روز چهارشنبه، ۱۲ آذرماه، در محل زندگی سفیر ایران در صنعا، پایتخت یمن، دست‌کم یک کشته بر جای گذاشت.

خبرگزاری رویترز تعداد قربانیان این حادثه تروریستی را سه تن گزارش کرده است.

در واکنش به این حادثه، سخنگوی وزارت خارجه ایران صبح چهارشنبه این حمله را موضوع «چندان مهمی» ندانست.

به گفته مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی، در گزارش خبرگزاری تسنیم، این حادثه «موضوع چندان مهمی نیست» و به «کارکنان ایرانی سفارت» هیچ آسیبی وارد نشده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این انفجار مهیب که در محله دیپلمات‌نشین و بسیار حفاظت‌شده صنعا رخ داده باعث ایجاد یک حفره بزرگ در دیوار محل زندگی سفیر جمهوری اسلامی شده است.

خبرگزاری‌های خارجی گزارش داده‌اند که احتمالا سفیر ایران به‌هنگام وقوع حادثه در این محل حضور نداشته است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام امنیتی یمنی که به نام او اشاره نکرده می‌گوید که یکی از نگهبانان منزل مسکونی سفیر ایران در این حادثه جان باخته است.

با این حال خبرگزاری رویترز می‌گوید که قربانیان حادثه تروریستی صبح روز چهارشنبه «نگهبانان یمنی و ایرانی» بوده‌اند.

این نخستین بار نیست که دیپلمات‌ها و وابستگان جمهوری اسلامی در یمن هدف حمله تروریستی قرار می‌گیرند.

هنوز یک دیپلمات ایرانی در یمن در دست شبه‌نظامیان این کشور اسیر است و یک وابسته سفارت ایران نیز در سال جاری به دست نیروهای شبه‌نظامی کشته شد.

از ماه سپتامبر که گروه شیعی‌مذهب و شبه‌نظامی حوثی‌ها یا «انصارالله» در یمن قدرت را به دست گرفته و پایتخت این کشور را تحت کنترل خود درآورده‌اند، خشونت در این کشور بالا گرفته است.

حوثی‌ها همواره متهم بوده‌اند که از حمایت مستقیم جمهوری اسلامی ایران برخوردارند. در مقابل ایران همواره هر گونه دخالت در امور داخلی یمن را تکذیب کرده است.

با این حال در مهرماه سال جاری علی‌اکبر ولایتی، مشاور ویژه رهبر جمهوری اسلامی، حمایت کامل ایران از حوثی‌های یمن را تایید کرده و خواستار آن شد که این گروه نقشی همچون حزب‌الله لبنان ایفا کند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates