04.12.2014

فرمانده انتظامی اصفهان: اولویت پلیس استان حل پرونده اسیدپاشی است

ایسنا: ‌فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در حال حاضر یک تیم 15 نفره از بهترین کارشناسان و کارآگاهان کشور و استان در خصوص پرونده اسیدپاشی فعال هستند و ورود تیم‌های کاراگاهی از تهران به این پرونده نشان دهنده ناتوانی پلیس اصفهان از حل آن نیست.

عامل اسیدپاشی زمین‌گیر شده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اصفهان،‌ سردار عبدالرضا آقاخانی امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران با اشاره به پیگیری بحث اسیدپاشی در اصفهان توسط پلیس گفت: بالاترین اولویت پلیس در استان حل پرونده اسیدپاشی است و با کارهایی که تا کنون انجام شده به نکات قابل توجه و خوبی رسیده‌ایم و کارهای پلیسی و اسنادی که در دست داریم بسیار امیدوار کننده است،‌ پلیس در چنین پرونده‌هایی باید سناریو‌های مختلف را در نظر بگیرد و بیش از 170 موضوع را در بحث اسیدپاشی با شیوه‌ها و برنامه‌های پلیسی دنبال می‌کنیم و به نتیجه‌گیری نزدیک می‌شویم.

وی با اشاره موضوع اسیدپاشی و تاثیر آن در اعتماد مردم به پلیس گفت: نظرسنجی در 18 شهرستان استان نشان می‌دهد پس از وقوع این حوادث نه تنها اعتماد مردم نسبت به عملکرد پلیس کاهش پیدا نکرده است بلکه این اتفاق موجب افزایش اعتماد نیز شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در پاسخ به این سوال که پلیس اصفهان تا چه اندازه توانایی و آمادگی مقابله با چنین پرونده‌هایی را دارد؟ گفت: در حال حاضر یک تیم 15 نفره از بهترین کارشناسان و کارآگاهان کشور و استان در خصوص این پرونده فعال هستند و حتی از کاراگاهان بازنشسته پلیس نیز در این خصوص استفاده شد، اما ورود تیم‌های کاراگاهی از تهران به این پرونده نشان دهنده ناتوانی پلیس اصفهان از حل آن نیست بلکه این اتفاق به دلیل حساسیت‌ها به این موضوع بوده است.

آقاخانی در پاسخ به این سوال که احتمال خروج عامل اسیدپاشی از کشور چقدر است؟ گفت: بعید می‌دانم مجرم از کشور خارج شده باشد، با توجه به اطلاع رسانی‌های پراکنده و غیرشفاف به نظر می‌رسد مجرم زمین‌گیر شده به همین دلیل شناسایی آن سخت است، اما حتما شناسایی می‌شود.

کاهش 11 درصدی سرقت‌های خرد و مهم در آبان

وی در ادامه با اشاره به کاهش 11 درصدی مجموع سرقت‌های خرد و مهم استان در آبان ماه سال جاری اظهار کرد: در بحث سرقت‌های مهم با کاهش 9 درصدی و در خصوص سرقت‌های خرد با 12 درصد کاهش روبه رو بوده‌ایم که یکی از بهترین رکوردها در سال‌های اخیر است.

وی با اشاره به کاهش 9 تا 16 درصدی سرقت در استان ادامه داد: ماه گذشته شاهد کاهش 16 درصدی سرقت خودرو،‌ هفت درصدی موتورسیکلت و ‌15 درصدی منزل در استان بوده‌ایم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به افزایش 13 درصدی کشف جرایم و کاهش جرم در استان گفت: در مجموع پنج مورد جرائم خشن شامل تجاوز به عنف، ‌سرقت به عنف،‌ سرقت مسلحانه، آدم ربایی و قتل در آبان ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش 40 درصدی در استان روبه رو بوده‌ایم.

آقاخانی با اشاره به کشف 1.5 تن انواع ماده مخدر در استان در آبان ماه گفت: کشف این میزان ماده مخدر نشان دهنده تحرک عظیم ماموران مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان است.

وی اظهار کرد: ماه گذشته 128 هزار تماس با پلیس 110 برقرار شده که از این تعداد 900 تماس عملیاتی شده است و در بحث ارتباط با سامانه 197 نیز نزدیک به پنج هزار و 289 مورد تماس برقرار شده که بیشترین مورد آن با یک هزار و 300 مورد تماس مربوط به مشاروه و کمترین مورد با 27 تماس انتقاد از عملکرد نیروی پلیس بوده است.

افزایش 19 درصدی دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به افزایش 19 درصدی دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر ادامه داد: در خصوص برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 66 درصدی،‌ اشرار 440 درصدی و 32 درصدی سارقان در استان اتفاق افتاده است.

آقاخانی با اشاره به کاهش 18 درصدی تلفات ناشی از تصادفات در استان اصفهان گفت: در آبان ماه سال جاری تصادفات برون شهری 23 درصد و تصادفات درون شهری با کاهش 15 درصدی روبه رو بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در طرح سراسری مبارزه با عرضه خارج از شبکه فراورده‌های نفتی ماه گذشته بالغ بر دو میلیارد و 155 میلیون و 300 هزار ریال فراورده نفتی قاچاق کشف شده و در این رابطه 58 نفر دستگیر شده‌اند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به کشف 70 درصدی خودروهای سرقتی و 79 درصدی موتورسیکلت در آبان ماه ادامه داد: بیشترین خودروی سرقتی در استان پراید بوده است و در این خصوص 31 سارق و 22 مال‌خر نیز دستگیر شده‌اند.

آقاخانی در خصوص جرائم همراه با خشونت گفت: ماه گذشته 27 نفر سارق دستگیر و 88 فقره سرقت کشف شده است و در بحث طرح انهدام باندهای مجرمان،‌ سرقت به عنف،‌ منزل،‌ سرقت به عنف،‌ خودرو و موتورسیکلت و سرقت داخل خودرو جمعا 14 باند در آبان ماه دستگیر شده‌اند.

وضعیت نامطلوب رعایت قوانین راهنمایی در اصفهان

وی اضافه کرد: در مباحثی مانند امحای کشت خشخاش، کنترل مبادی ورودی و ارتقا امنیت جمعا 122 طرح در استان اجرا شد که در این مراحل عملیاتی 64 نفر نیز دستگیر شده‌اند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به برنامه‌های پلیس در خصوص ارتقای تعالی رفتار نیروهای انتظامی ادامه داد: ماه گذشته یک دوره کارگاهی با متدهای جدید برای یک هزار و 800 نفر از نیروهای پلیس راه و راهور برای استاندارد سازی ارتقای تعالی رفتار پلیس برگزار شد.

آقاخانی با بیان این‌که متاسفانه وضعیت رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی به ویژه در شهر اصفهان مطلوب نیست، تصریح کرد: پارک خودرو در پیاده‌روها، حرکت مارپیچ، بوق‌های ناهنجار، عبور از چراغ قرمز و عدم رعایت حقوق عابران پیاده از مواردی است که متاسفانه رانندگان اصفهانی چندان به آن توجه ندارند.

وی با بیان این‌که برخی از تصادفات درون شهری اصفهان بسیار دلخراش است و سختگیری بیشتر در این خصوص در آذرماه از اولویت‌های پلیس راهور است، اضافه کرد: در بحث اجرای قانون با هیچ فردی رودربایستی نداریم و رانندگانی که قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی کنند باید اصلاح شوند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به برنامه‌های پلیس برای ساماندهی وضعیت راهنمایی و رانندگی در شهر اصفهان گفت: ماه گذشته پلیس راهور با شش هزار و 818 مورد سرقت غیرمجاز،‌ چهار هزار و 880 مورد عبور از چراغ قرمز،‌ سه هزار و 624 مورد حرکت در خلاف جهت برخورد کرده است و شاهد افزایش سه تا 21 درصدی این تخلفات بوده است.

نظارت شدیدتر بر اماکن و صنوف

آقاخانی با اشاره به افزایش پایش تصوری شهر اصفهان گفت: مقرر شده تا 150 دوربین جدید به دوربین‌های کنترل ترافیک استان اضافه شود اگرچه پیش‌بینی پلیس برای تعداد مورد نیاز دوربین برای پایش کامل شهر اصفهان افزایش 500 دستگاه دوربین است.

وی با اشاره به ساماندهی و نظارت شدیدتر بر اماکن و صنوف تصریح کرد: برخی فروشندگان وضعیت مناسبی ندارند و در برخی واحدهای صنفی امکاناتی که نباید در برابر دید عموم قرار گیرد، دیده می‌شود، به همین دلیل با هماهنگی اصناف برنامه‌هایی برای برخورد با این واحدها در دستور کار پلیس قرار گرفته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به تقویت گشت‌های ارشاد تصریح کرد: این موضوع هنوز در دستور کار پلیس قرار دارد و و در نظر داریم با تقویت گشت‌های ارشاد و صرفا با هدف ارشاد وارد این موضوع شویم.

آقاخانی با اشاره به اجرای طرح محله محوری در برخورد با بزه‌ها تصریح کرد: امروز صبح نیروهای پلیس 50 سارق را که پیش از این مکان آن‌ها شناسایی شده بود در چند محله اصفهان دستگیر کردند و تا پایان سال بیش از 150 نقطه در استان برای پاک سازی محلات به طرح محله محوری پلیس افزوده می‌شوند.

وی ادامه داد: طرح محله محور پلیس با اهدافی همچون تعقیب مجرمان فراری،‌ تعقیب و دستگیری توزیع کنندگان خرد مواد مخدر، سارقان فراری، اراذل و اوباش و مزاحمان خیابانی انجام خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به کاهش 7 درصدی کشف جرایم و افزایش 8 درصدی کشفیات مواد مخدر در هشت ماهه نخست سال جاری گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه یک میلیون و 200 هزار تماس با پلیس 110 برقرار شده است که 800 هزار مورد آن عملیاتی شده و در کل جداسازی نیروهای پلیس 110 از واحدهای گشت کلانتری ها موجب افزایش 9 درصدی سرعت عملیات پلیس 110 شده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates