09.12.2014

روحانی سپاه و برخی مراجع را به فساد مالی متهم کرد

دیگربان: حسن روحانی در سخنان کم‌سابقه‌ای به طور تلویحی برخی مراجع تقلید و سپاه پاسداران را متهم به «فساد مالی» و «سیاسی» کرد.

آقای روحانی روز دوشنبه (۱۷ آذر) در «همایش ملی ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد» از بی‌اعتنایی‌ها به عاملان فساد در جمهوری اسلامی انتقاد کرده است.

وی بی‌آنکه نامی از مراجع تقلید ببرد گفته عده‌ای در جمهوری اسلامی به اسم «خیریه» مرتکب فساد شده‌اند٬ اما با آن‌ها هیچ برخوردی نمی‌شود.

اشاره روحانی به فعالیت آن‌دسته از روحانیون و مراجع تقلیدی است که با مجوز علی خامنه‌ای اقدام به راه‌اندازی موسسه‌های خیریه کرده‌اند و از گردش مالی این موسسه‌ها هیچ گزارشی در دست نیست.

رئیس جمهوری ایران در بخش دیگری از سخنان خود بدون اشاره به نام سپاه پاسداران گفته «اگر تفنگ، پول، قدرت، روزنامه، سایت٬ خبرگزاری و تبلیغات در یک جا جمع شد٬ ابوذر و سلمان هم باشد فاسد می‌شود.»

این اظهارات روحانی در شرایطی بیان می‌شود که حملات سپاه در چند ماه گذشته علیه دولت یازدهم به شدت کاهش یافته است.

به نظر می‌رسد این سخنان رئیس دولت ناشی از اتفاق تازه‌ای پشت پرده سیاست در جمهوری اسلامی باشد که برخی نشانه‌های آن در حملات تند روحانی خود را نشان داده است.

روحانی در سخنان خود گفته زمانی که در مجلس بوده فشار‌هایی وجود داشته تا دستگاه اطلاعاتی کشور در اختیار یک نهاد نظامی {سپاه پاسداران} قرار بگیرد که با مخالفت روح‌الله خمینی مواجه شد.

اشاره روحانی می‌تواند کنایه‌ای به سازمان اطلاعات سپاه باشد که فعالیت‌های آن علیه دولت یازدهم چندی پیش در گزارشی تحت عنوان «خانه‌های امن سپاه» در برخی رسانه‌ها منتشر شد.

پیامی در زیر متن هست که باید خواند:
سخنان حسن آقا برای منحرف کردن

سخنان حسن آقا برای منحرف کردن توجه مردم از اقلام بودجه تقدیمی به مجلس است . بودجه ای که علاوه بر اختصاص یک سوم آن به نیروهای نظامی 10000میلیارد تومان هم به حماس و حزب الله لبنان اختصاص یافته و 14 میلیارد هم به علامه مصباح صله بوسیدن پای رهبر و چهار میلیارد تومان هم به حداد عادل برای ساختن قصیده در توصیف جمال مبارک آقا .
حسن آقا به قولهایی که آقا داده است بیشتر پایبند است تا وعده های خود به مردمی که 37 سال است سر کار گذاشته شده اند به آن ادامه میدهند .

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates