16.12.2014

سخنرانی نماینده خامنه‌ای در روزنامه کیهان به تنش کشیده شد

رادیوفردا: گزارش رسانه‌های ایران حاکی است که سخنرانی حسین شریعتمداری، نماینده رهبر جمهوری اسلامی ایران در روزنامه کیهان، که روز دوشنبه ۲۴ آذر در دانشگاه تهران برگزار شد با مخالفت دانشجویان روبرو شد و آن‌ها شعارهایی علیه وی سر دادند.

خبرگزاری ایسنا گزارش داده است که آقای شریعتمداری از سوی بسيج دانشجويی برای سخنرانی در «همايش ۱۸۱۱ روز مطالبه، يادمان خروش انقلابی عليه فتنه‌گران» در دانشکده حقوق و علوم سياسی دانشگاه تهران دعوت شده بود.

این گزارش می‌افزاید: حسين شريعتمداری در حالی سخنرانی کرد که دانشجويان مخالف با شعارهايی مانند «دروغگو حياکن، دانشگاه رو رها کن»، «موسوی زنده‌باد، کروبی پاينده باد»، «يا حسين، ميرحسين»، «کيهان ،‌اسرائيل پيوندتان مبارک»،‌ «مرگ بر اسلام طالبانی» و «دانشجو می‌ميرد ذلت نمی‌پذيرد»،‌ خواستار خروج او از محل سخنرانی شدند.

در مقابل،‌ تعدادی از دانشجويان نيز با دادن شعارهايی به هواداری از حسين شريعتمداری پرداختند.

ايسنا نوشت که اين دو گروه با يکديگر نيز درگير شدند اما توضيح بيشتری در اين مورد نداد.

خبرگزاری فارس نیز در گزارشی با بیان اینکه سخنان نماينده رهبر جمهوری اسلامی در روزنامه کيهان بارها از سوی مخالفان قطع شد،‌ از قول وی نوشت که گفته است: «به زودی اسناد سران فتنه در قالب يک کتاب منتشر می‌شود».

حسين شريعتمداری مدعی شد: «اسناد نشان می‌دهد که حتی تحريم‌ها (‌عليه برنامه هسته‌ای تهران) را سران فتنه به آمريکا پيشنهاد کردند، به سران فتنه می‌گويم که اگر حزب‌الله نبود الان بايستی چکمه نتانياهو را واکس می‌زديد».

آيت‌الله علی خامنه‌ای، ‌رهبر جمهوری اسلامی و هوادارانش رهبران معترضان به نتايج انتخابات رياست جمهوری سال ۸۸ را «سران فتنه» می‌خوانند.

میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد از بهمن سال ۸۹ در حصر خانگی به سر می‌برند.

حسين شريعتمداری همچنين سران به گفته او «فتنه»‌ را متهم کرد که «دست به وطن‌فروشی زدند» و در واکنش به شعار دانشجويان مخالف که به هواداری از ميرحسين موسوی شعار می دادند، ‌گفت: «اصحاب فتنه و جمعيت‌شان اصلا در حد و اندازه‌ای نيستند که دشمن جمهوری اسلامی باشند. خيلی کوچک‌تر از اين حرف‌ها هستند».

خبرگزاری ايسنا نوشت:‌ دانشجويان معترض هنگامی که حسين شريعتمداری رهبران معترضان به نتايج انتخابات رياست جمهوری را متهم به ارائه پيشنهاد تحريم ايران به آمريکا کردند، «به هو کردن او پرداختند» و شريعتمداری نيز گفت: «ما بيدی نيستيم که با اين بادها بلرزيم».

وی با درخواست برای محاکمه رهبران معترضان به نتايج انتخابات سال ۸۸ عنوان کرد که «پيش از اين انتخابات،‌ کارشناسان جاسوسی غرب برای ديدار با «مدعيان اصلاحات» ‌به تهران آمدند» و يورگن هابرماس،‌ فيلسوف و متفکر برجسته اجتماعی از کشور آلمان، را متهم کرد که در سفر سال ۱۳۸۷ به تهران، «طرحی را به مدعيان اصلاحات»‌ داده است.

حسين شريعتمداری که اتهاماتش بدون ارائه سند و مدرک بود،‌ همچنين اصلاح‌طلبان را متهم کرد که برای آموزش به دفاتر جورج سوروس در دوحه قطر و لاهه هلند رفتند.

وی در عين حال اصلاح‌طلبان را بزرگترين سرمايه اسرائيل در ايران توصيف کرد و گفت که «پرز در اوج فتنه می‌گويد اصلاح طلبان به نمايندگی از ما در ايران می‌جنگند».

نماينده ولی فقيه در روزنامه کيهان در بخش ديگری از سخنان خود اعلام کرد که «اگر سخنرانی‌های من را لغو نکنند باز هم می‌آيم» و افزود: «حصر موسوی و کروبی تودهنی بزرگی به تکفيری‌ها و آمريکا بود که می‌خواست پروژه سوريه را در ايران پياده کند و من اسنادش را دارم»‌.

پيشتر قرار بود حسين شريعتمداری در سالگرد روز ۱۶ آذر،‌ روز دانشجو، در دانشگاه امير کبير تهران سخنرانی کند که اين سخنرانی لغو شد.

در اين ارتباط، به نوشته روزنامه کيهان، رضا صراف، معاون فرهنگی دانشگاه امير کبير،‌ با اشاره ضمنی مخالفت دانشجويان با حضور حسين شريعتمداری در اين دانشگاه گفته بود: «هيات نظارت به دلايل حفظ حرمت ميهمان» با برگزاری سخنرانی حسين شريعتمداری به دعوت بسيج در اين دانشگاه مخالفت کرد و «از ابتدا مجوزی صادر نشده بود که لغو شود».

با اين همه،‌ کيهان نوشته بود که «از مدت‌ها قبل اعلام شده بود مدير مسئول روزنامه کيهان به دعوت بسيج دانشجويی و به مناسبت ۱۶ آذر در اين دانشگاه مراسم سخنرانی و پرسش و پاسخ خواهد داشت»‌ اما «مسئولان دانشگاه اميرکبير به ‌رغم دعوت قبلی و اصرار بسيج دانشجويی اين دانشگاه، با حضور شريعتمداری در اين دانشگاه مخالفت» کردند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates