18.02.2013

۲۴ ساعت پس از عذرخواهی از علی خامنه‌ای: حمله لاریجانی به احمدی‌نژاد به بهانه نقد بنی‌صدر

دیگربان: علی لاریجانی٬ رئیس مجلس ساعتی پس از عذرخواهی از علی خامنه‌ای به بهانه نقد عملکرد ابوالحسن بنی‌صدر٬ باردیگر محمود احمدی‌نژاد را «منحرف» و «ضد روحانیت» معرفی کرد.

آقای لاریجانی شامگاه یکشنبه (۲۹ بهمن) طی سخنانی در جمع گروهی از فرماندهان سپاه به نقد عملکرد ابوالحسن بنی‌صدر پرداخت. گروهی از محافظه‌کاران از احمدی‌نژاد به عنوان «بنی‌صدر دوم» یاد می‌کنند.

وی در این جلسه گفته است: «بنی صدر به دلیل اینکه زحمتی در راه تفکر اسلامی نکشیده بود حرف‌های سطحی می‌زد و انحراف ایجاد می‌کرد. وی کم سواد بود و حتی آیه‌های قرآن را غلط ادا می‌کرد.»

لاریجانی افزوده که بنی‌صدر به دنبال «عبور» از روحانیت بود و نقد‌هایی جدی به این قشر داشت و معتقد بود روحانیت نباید وارد قدرت شود.

این اظهارات رئیس مجلس کنایه صریحی به محمود احمدی‌نژاد است که به گفته محافظه‌کاران در پی حذف روحانیت از عرصه قدرت است.

علی لاریجانی در شرایطی به حملات خود علیه رئیس دولت دهم ادامه می‌دهد که در ۴۸ ساعت گذشته دو بار به طور علنی از علی خامنه‌ای به خاطر ادامه دادن به اختلاف‌ها با احمدی‌نژاد عذرخواهی کرده است.

عوض حیدر‌پور٬ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس که یکی از امضاء‌کنندگان نامه عذرخواهی ۲۶۵ نماینده مجلس از آقای خامنه‌ای است هم در گفتگو با سایت «فردا» به احمدی‌نژاد حمله کرده است.

آقای حیدر‌پور گفته براساس اطلاعاتی که در اختیار دارد٬ تیم احمدی‌نژاد در بهمن ماه امسال قصد داشته «آشوب خیابانی» به راه بیندازد.

وی افزوده «خطری که ما احساس می‌کنیم این است که یک ماجرایی بد‌تر از فتنه ۸۸ در حال رقم خوردن است» که عاملان آن «ظاهر ارزشی» هستند و در «داخل نظام نیز جایگاه و پست» دارند.

این نماینده مجلس همچنین اظهار کرده که «اگر جریان انحرافی را به خودرویی مانند اتوبوس تشبیه کنیم، راننده این خودرو شخص رئیس جمهور است.»

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates