16.12.2014

رفسنجانی: انتشار اخبار و گزارش‌هایی درباره فساد اقتصادی را تنها “قطعاتی از کوه یخ غرق در دریای فساد” دانست

دویچه‌وله: رفسنجانی در دیدار با اعضای “جبهه متحد اعتدال‌گرایان ایران اسلامی” دولت یازدهم را مظلوم‌ترین دولت پس از انقلاب خواند که به گفته او به دلیل “تدیّنی که دارد، نمی‌تواند عمق مشکلات به ارث برده را به مردم گزارش کند”.

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، روز سه‌شنبه ۲۵ آذر (۱۶ دسامبر) در دیدار با اعضای شورای راهبردی “جبهه متحد اعتدال‌گرایان ایران اسلامی” اعتدال را یک روش مورد پسند همه مسلمانان دانست و گفت: «مقبولیت این اصطلاح تا آنجاست که حتی افراطیون هم برای جلب حمایت مردم و ترمیم جایگاه خود در جامعه، دم از اعتدال می‌زنند».

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، رفسنجانی لازمه عمل به اعتدال را “اعتقاد و اعتماد به نقش مردم در جامعه” دانست.

هاشمی رفسنجانی، رای مردم به حسن روحانی را رای به اعتدال دانست و با اشاره به عملکرد دولت یازدهم گفت: «علی‌رغم همه افراط کاری‌هایی که تندروها برای ایجاد وقفه در کارها انجام می‌دهند، دولت با اندیشه اعتدالی که تدین شرط آن است، در برخورد با مخالفینی که لباس نقد می‌پوشند، نجابت به خرج می‌دهد».

وی انتشار اخبار و گزارش‌هایی درباره فساد اقتصادی را تنها “قطعاتی از کوه یخ غرق در دریای فساد” دانست و تصریح کرد که برای پرهیز از “سوءاستفاده دشمنان”، از بیان همه مسائل پرهیز می‌شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین دولت حسن روحانی را “مظلوم‌ترین دولت پس از انقلاب” دانست که به گفته او “به دلیل تدینی که دارد نمی‌تواند عمق مشکلات به ارث برده را به مردم گزارش کند”.

وی افزود: «کسانی که بدترین اوضاع را به عنوان ارث برای دولت برجای گذاشته‌اند و آنها که در مقابل فسادهای سابق سکوت و حتی گاه حمایت کرده‌اند، امروز انتظار دارند که مردم فریب شعارهای افراطی آنها را بخورند و با آگاهی به تجاهل کشانده شوند.»

رفسنجانی نتیجه عدم اعتدال را کشیده شدن به سمت کارهای تروریستی شبیه داعش دانست. وی اوضاع کشورهای افغانستان، لیبی و مصر را مصداق بارز از “چاله به چاه افتادن” عنوان کرده و گفت: «مردم علیه استعمار و استبداد قیام کردند، اما تندروهایی که لباس دین برتن کرده‌اند، بلایی بر سر مردم آوردند که می‌بینید چگونه زنان و کودکان را سر می‌برند».

هاشمی رفسنجانی با ابراز نگرانی از گسترش گروه‌های تروریستی در کشورهای اسلامی و تلاش بعضی از تندروها در داخل ایران برای القای شکاف بین پیروان مذاهب، گفت: «اگر جلوی افراطی‌های دینی را نگیریم، داعش‌های دیگری با اسامی دیگر خلق می‌شوند که بهترین ابزار دشمنان مسلمانان برای اسلام هراسی هستند».

هاشمی رفسنجانی پیشتر نیز با انتقاد از اقدامات افراطی مانند “مراسم عمرکشان” و “لعنت به صحابه” اینگونه اعمال را زمینه‌ساز ایجاد داعش، طالبان و القاعده دانسته بود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates