18.12.2014

علی سعیدی٬ نماینده ولی فقیه در سپاه: تفکر محمد خاتمی در تقابل با تفکر رهبر است

دیگربان: علی سعیدی٬ نماینده ولی فقیه در سپاه گفته «عقلانیت ابزاری» محمد خاتمی در تقابل با «عقلانیت دینی» علی خامنه‌ای است و نباید همه چیز را به رای مردم نسبت داد.

آقای سعیدی افزوده این دو تفکر در جمهوری اسلامی بار دیگر در مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند و هر یک روش‌های خاصی برای اداره جامعه تجویز می‌کنند.

وی اظهار کرده طرفداران «عقلانیت ابزاری» دنبال «ژاپن اسلامی» هستند و می‌خواهند ایران شبیه مالزی شود که هیچ تعهدی به فلسطین ندارد.

سعیدی اضافه کرده «نهضت آزادی»٬ «جبهه ملی» و محمد خاتمی نیز به «عقلانیت ابزاری» اعتقاد داشته و دارند و به همین خاطر مخالف ایستادگی در برابر آمریکا بوده و هستند.

این روحانی محافظه‌کار در بخش دیگری از سخنان خود به طرفداران «محض عقل» تاخته و گفته یکی از نتایج «کثیف» چنین اعتقادی انکار «وحی» است.

سعیدی جایگزین کردن انسان به جای خدا٬ عقل به جای شریعت و وجدان به جای اخلاق را از بزرگ‌ترین «انحراف جامعه بشری» خوانده است.

وی درباره تحدید رای مردم نیز سخن گفته و افزوده نباید همه چیز را به رای مردم نسبت داد چراکه تعیین رهبری جامعه از سوی خداوند است.

آن‌طور که سعیدی ادعا کرده اعتبار رهبری حضرت موسی با امام صادق و اعتبار رهبری ولی فقیه در اختیارات اداره جامعه یکسان است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه در خاتمه سخنان خود اضافه کرده معیار حق و باطل و حلال و حرام براساس رای مردم امری «اشتباه» است و عقلانیت دینی «تکثرگرایی» و «تفسیر» به رای را قبول ندارد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates