18.12.2014

ضرغامی: نمی‌شد به موسوی اجازه داد با مردم صحبت کند

خودنویس: عزت‌الله ضرغامی٬ رئیس پیشین سازمان صدا و سیما پس از پنج سال فاش کرده که مقام‌های جمهوری اسلامی نمی‌خواستند میرحسین موسوی به تلویزیون بیاید و با مردم سخت بگوید. در همین راستا مصطفی پورمحمدی هم گفت که موضوع حصر تا امروز در دولت مطرح نشده است.

رئیس سابق صداوسیما می‌گوید که اجازه نداده میرحسین موسوی بعد از انتخابات نظرش را با مردم در میان بگذارد.

به گزارش خبرگزاری «تسنیم [2]» عزت‌الله ضرغامی که در دانشگاه تهران سخن می‌گفت، افزود: «موسوی از من خواست که در تلویزیون سخنرانی کنم با این که تصمیم سختی بود اما من گفتم که اشکالی ندارد و بیایند با کسی مثل آقای حداد عادل چند ساعت صحبت کنند اما وی می‌گفت که باید تنها بیایم،‌ بیانیه‌ای دارم و باید آن را برای مردم بخوانم. نمی‌شد که او را تنها بگذاریم تا بیاید و به همه مردم نظرش را بگوید.»

ضرغامی همچنین گفته است: «یکی از توصیه‌های رهبری به بنده در ایام فتنه این بود که نگذارید این‌طور وانمود شود که همه جمعیت ۱۳ میلیونی کسانی هستند که از اردوکشی خیابانی حمایت می‌کنند. ایشان گفتند حساب کسانی که با فتنه زاویه دارند،‌ از فتنه‌گران جدا کنید.»

رئیس سابق صداوسیما درباره مواضع ناطق نوری پس از انتخابات نیز صحبت کرده و از گفتگوی خود با او و «روشن شدن» وی پس از این گفتگو سخن گفته است.

ضرغامی در ادامه هم گفت: «من با ایشان که در ابتدا ناراضی بود، دیدار کردم و گفتم حاج‌آقا شما نگرانی‌هایی دارید و از جاهایی نگران هستید شما درس ولایت فقیه دادید و ما در منبرهای شما بوده‌ایم و اینکه من می‌گویم علیه فتنه موضع بگیر، به خاطر شخص شماست نه به خاطر چیز دیگر، چرا که اما این بحث فرق می‌کند؛ بعد از ۲۵ بهمن نیز به ایشان گفتم که این آخرین فرصت برای شماست که بیایید علیه فتنه موضع بگیرید که ایشان مقداری روشن‌تر شدند و با آن مصاحبه فتنه را محکوم کردند.»

وی همچنین اظهار داشت: «من بین موسوی و کروبی فاصله می‌گذارم. موسوی آگاهانه‌تر از کروبی حرکت می‌کرد و کروبی کمتر در جریان مسائل خارج بود. این نظر کارشناسی من است. خاتمی با همه ویژگی‌هایی که داشت و نقدی که خیلی‌ها به وی وارد کردند گرفتار فتنه شد و سخت است که از آن برگردد. وی تا آخرین لحظه اسیر بازی موسوی بود.»

وی افزود: «شب دوم پس از انتخابات هم پیش آقای کروبی و هم پیش آقای موسوی رفتم. به آقای کروبی گفتم که این حرکت شما خسارت‌هایی به بار می‌آورد و دنباله‌رو موسوی شده‌اید. من وی را از دوران مجلس ششم که پشتیبان صداوسیما بودند می‌شناختم.»

پورمحمدی: موضوع حصر خانگی تا امروز در دولت مطرح نشده است

در رویدادی دیگر هم مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری ایران گفت حصر خانگی رهبران جنبش سبز به شورای‌عالی امنیت ملی مربوط است و تاکنون این موضوع در دولت یازدهم مطرح نشده است.

به‌گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا) وزیر دادگستری درباره مسوولیت خود در مورد حصر خانگی رهبران جنبش سبز گفت: «هیچ‌گونه مسوولیت ویژه‌ای نداشته‌ام.»

پورمحمدی با بیان این‌که «دولت و قوه قضائیه به‌تنهایی نمی‌توانند تصمیم‌گیری کنند»، تأکید کرد: «اگر تصمیمی باشد و حرکتی بخواهد در این‌باره صورت بگیرد٬ باید در شورای‌عالی امنیت ملی تصمیم گرفته شود.»
وی همچنین گفت: «ممکن است آقای روحانی درباره حصر پیگیری‌هایی کرده باشند ولی نمی‌دانم این پیگیری‌های به کجا رسیده است٬ شاید ایشان هم در شورای‌عالی امنیت ملی پیگیر بوده‌اند اما پیگیری درون دولتی در کار نبوده است مضاف بر این‌که این بحث تا به امروز در دولت مطرح نبوده است.»

اظهارات وزیر دادگستری روحانی در حالی است که با روی کار آمدن دولت حسن روحانی، بسیاری این امید را داشتند که دولت یازدهم در جهت حل موضوع حصر خانگی میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد تلاش کند و خود روحانی هم بارها تاکید کرد که بروعده‌های انتخاباتی‌اش که یکی از آنها رفع حصر بود پایبند است.

رهنورد و کروبی از ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ در حصر خانگی هستند اما تاکنون در هیچ دادگاهی محاکمه نشده و محکومیتی دریافت نکرده‌اند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates