20.12.2014

وزیر دفاع دولت روحانی، رفسنجانی را به «بداخلاقی» متهم کرد

رادیوفردا: حسين دهقان، وزير دفاع و پشتيبانی نيروهای مسلح ایران، اکبر هاشمی رفسنجانی، ریيس مجمع تشخيص مصلحت نظام را به «بداخلاقی» متهم کرد.

آقای دهقان که روز جمعه ۲۸ آذر در برنامه «شناسنامه» شبکه سه تلويزيون ایران حاضر شده بود، گفته که «صحبت در مورد محاکمه فرماندهان بعد از جنگ ناشی از دعواهای سياسی نابه‌جايی است که در کشور می‌شود. اين بيشتر بداخلاقی است تا اين که بخواهد دفاع باشد يا رعايت حقوق باشد».

خبرگزاری فارس متن سخنان پخش شده وزیر دفاع دولت حسن روحانی در اين برنامه را منتشر کرده که گفته است: «وقتی ما در نظام جمهوری اسلامی در زمان جنگ که اگر کسی بخواهد فرار کند بايد اعدامش کنيم، احدی را اعدام نکرديم چطوری بعد جنگ کسی را اعدام کنيم».

سايت هاشمی رفسنجانی در مهر ماه امسال، گزارشی از ديدار تعدادی از اسرای جنگ ايران و عراق با ریيس مجمع تشخيص مصلحت نظام را منتشر کرده بود که در آن آقای هاشمی، از يحيی رحيم صفوی نام می‌برد و می‌گويد که اين فرمانده ارشد سپاه پاسداران در زمان جنگ، به خاطر «بی‌لياقتی در جنگ» چند بار تا مرز اعدام پيش رفته بود.

آقای رحيم صفوی که پس از محسن رضايی، توسط آيت‌الله خامنه‌ای به عنوان فرمانده کل سپاه منصوب شد، بعد از دوران ۱۰ ساله رياست بر سپاه پاسداران نيز به عنوان مشاور امور نظامی رهبر جمهوری اسلامی انتخاب شد.

با وجود اين، اکبر هاشمی رفسنجانی در سخنرانی خود افزوده بود که حتی علی خامنه‌ای که در آن هنگام ریيس جمهوری بود نيز طرفدار اعدام آقای رحیم صفوی بوده اما او مانع اين مسئله شده است.

این گزارش هم‌اکنون از سایت هاشمی رفسنجانی حذف شده است.

اين سخنان ریيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، در واکنش به اظهاراتی بيان شد که آقای رحيم صفوی در مرداد ماه بيان کرد و با اشاره به نقش اکبر هاشمی رفسنجانی در پذيرش قطعنامه ۵۹۸ سازمان ملل متحد برای پايان جنگ، وی را متهم کرده بود که می‌خواسته بعد از آيت‌الله خمينی قدرت را در دست داشته باشد و کشور را اداره کند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates