22.12.2014

تکمیلی: خبر جرس در ارتباط با سخنان هاشمی رفسنجانی درباره مجتبی خامنه‌ای تکذیب شد

خودنویس: «جرس» نوشته بود که هاشمی رفسنجانی در دیداری با گروهی از حوزویان، به برنامه‌ریزی آیت‌الله خامنه‌ای برای جانشینی فرزندش مجتبی اشاره کرده است. این حرف‌ها منطبق با گفته‌های مهدی هاشمی در محافل مختلف بود. سایت مجمع تشخیص مصلحت نظام این خبر را تکذیب کرد.

سایت جرس دیروز به نقل از یک منبع از تهران نوشت که هاشمی رفسنجانی در دیداری پیش از ماه محرم با گروهی از روحانیون در قم داشته، به مواردی اشاره کرده که هیچگاه علنی نمی‌کرده است.

جرس به نقل از هاشمی رفسنجانی در باره جانشینی مجتبی خامنه‌ای نوشته بود: «شواهد امر حکایت از آن دارد که آیت الله خامنه‌ای نسبت به آینده نظام و رهبری پس از خود در حال برنامه ریزی و تمهید مقدمات هستند. به نظر می رسد معظم له پسرشان “آقا سید مجتبی خامنه ای” را برای این مهم صالح تشخیص داده‌اند.»

منابع مختلف از مهدی هاشمی، فرزند رئیس مجلس خبرگان نقل می‌کنند که او از سال گذشته به این مساله در محافل مختلف اشاره کرده است که آیت‌الله خامنه‌ای به دنبال جایگزینی مجتبی خامنه‌ای است.

اما دقایقی پیش، اداره کل روابط عمومی وتبلیغات مجمع تشخیص مصلحت نظام در اطلاعیه‌ای این خبر را تکذیب کرد.

متن اطلاعیه اداره کل روابط عمومی وتبلیغات مجمع تشخیص مصلحت نظام بدین شرح است:

رسانه محترم
امروز چند سایت خارجی فارسی زبان خبری را درخصوص دیدار جمعی از فضلا و طلاب حوزه علمیه قم با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نقل کرده‌اند که اصل دیدار و خبرهای منتشر شده در آن خلاف واقع بوده و اکیداً تکذیب می‌گردد و این امر قطعاً نشان از یک توطئه جدید درخصوص القای اختلافات در بین مسئولان عالی‌رتبه و تفرقه بین مردم می‌باشد.

اداره کل روابط عمومی و تبلیغات مجمع تشخیص مصلحت نظام

—————-

توضیح خودنویس: تا زمان انتشار خبر اول منبع خودنویس گفته‌های هاشمی رفسنجانی را تکذیب نکرده بود، اما «کذب» خوانده شدن این خبر از سوی مجمع می‌تواند به این معنا باشد که یا هاشمی رفسنجانی به خاطر «ملاحظات سیاسی» مجبور به تکذیب خبر به خاطر حاشیه‌های آن شده، یا این مساله به هیچ وجه سندیت نداشته است. با توجه به سابقه سایت «جرس» در انتشار خبرهایی که بعدا تکذیب می‌شود، نظیر «نامه رئیس قوه قضاییه به رهبری»، نقل قول از این سایت می‌تواند در آینده با مشکلات زیادی همراه باشد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates