22.12.2014

افزایش دوران محکومیت فعال فیس‌بوکی در ایران

بی‌بی‌سی: گزارش‌ها از ایران حاکی است که در پی نقض حکم دادگاه بدوی علیه فعالان فیس‌بوکی در ایران توسط دادگاه تجدیدنظر به دلیل وجود نقص در پرونده، حکم حبس در نظر گرفته شده برای مسعود سیدطالبی، دانشجوی ۲۱ ساله، پنج سال بیشتر شده و به ۲۰ سال رسیده است.

کمپین بین المللی حقوق بشر به نقل از یک منبع آگاه نوشت: “قاضی مقیسه حکم این جوان را با نقض فاحش قانون صادر کرده است. او در دادگاه روز ۲۹ آذر ماه که برای رفع نقص پرونده تشکیل شده بود، اتهام توهین به مقدسات که در حکم وجود ندارد را به اتهامات افزود و به این ترتیب پنج سال دیگر به حکم این جوان اضافه کرد.”

این منبع آگاه در مورد دادگاه ۲۹ آذر ماه گفته است: “وکلای مسعود امیدوار بودند که در بررسی مجدد حکم او کمتر شود، اما همه چیز برعکس شد. قاضی مقیسه که خودش متهم را از اتهام توهین به مقدسات تبرئه کرده بود این اتهام را دوباره به حکم اضافه کرد.”

این در حالی است که به نوشته سایت کلمه، از منابع خبری نزدیک به منتقدان حکومت ایران، “بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، تنها مجازات اشد که در این پرونده ۷ سال حبس به اتهام اجتماع و تبانی است، قابل اجرا است.”

مسعود سید طالبی، متولد ۱۳۷۲، اهل تهران و دانشجوی رشته مهندسی برق قدرت دانشگاه آزاد تهران است. او روز اول مهرماه سال ۱۳۹۲ توسط ماموران سپاه پاسداران دستگیر شد و یکی از هشت زندانی است که در پرونده موسوم به فعالان فیس‌بوکی در تیر ماه ۱۳۹۳ مجموعا به بیش از ۱۲۷ سال زندان محکوم شدند.

آقای طالبی متهم است که از طریق انتشار نوشته ها و عکس ها در صفحه فیس‌بوک خود به تبلیغ علیه نظام، توهین به رهبری، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، توهین به مقامات کشوری، توهین به مقدسات و انتشار تصاویر نامناسب دست زده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates