26.12.2014

وزیر علوم ایران میلی منفرد را از کار برکنار کرد

رادیوفردا: رسانه‌های ایران روز پنج‌شنبه، چهارم دی‌ماه، از برکناری جعفر میلی منفرد، معاون آموزشی وزارت علوم، به دست وزیر علوم خبر دادند. انتصاب آقای میلی منفرد به این سمت از جمله دلایل استیضاح رضا فرجی دانا، وزیر سابق علوم، بود.

برکناری برخی از معاونان وزارت علوم از جمله خواسته‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی عنوان شده بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی شریعتی نیاسر، دانشیار دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه تهران، به عنوان معاون آموزشی وزارت علوم جانشین جعفر میلی منفرد خواهد شد.

آقای میلی منفرد در ابتدای تشکیل کابینه حسن روحانی، رئیس جمهور، برای تصدی وزارت علوم معرفی شد، اما نمایندگان مجلس به او رای اعتماد ندادند.

انتصاب آقای میلی منفرد به سمت معاون آموزشی وزارت علوم از جمله دلایل استیضاح و برکناری رضا فرجی دانا، وزیر پیشین علوم، در جلسه ۲۹ مردادماه مجلس بود.

برکناری آقای میلی منفرد در حالی است که او پیشتر در روز شنبه، ۲۴ آبان، به همراه سعید سمنانیان، مشاور وزیر و رئیس مرکز هیئت‌های امنای وزارت علوم، در نامه‌های جداگانه به محمدعلی نجفی، سرپرست این وزارتخانه، استعفای خود را اعلام کرده بود، اما آقای نجفی استعفای آنان را نپذیرفت.

محمد فرهادی، وزير علوم، پس از کسب رای اعتماد مجلس درباره این استعفا گفته بود که «همکاران علمی و دانشگاهی ما کار خود را انجام می‌دهند».

وی در عین حال تاکید کرده بود که هر فردی که وارد سازمانی می‌شود باید «تیم خودش را بچیند».

برکناری برخی از معاونان وزارت علوم از جمله خواسته‌های نمایندگان مجلس بود.

علی لاریجانی، رئیس مجلس، نیز در انتهای جلسه استیضاح رضا فرجی دانا، در ۲۹ مرداد اعلام کرده بود که اسحاق جهانگیری، معاون اول حسن روحانی، وعده داده که معاونان مورد نظر نمایندگان مجلس برکنار خواهند شد.

در همین حال علی مطهری، نماينده تهران در مجلس، در مخالفت با رای اعتماد به آقای فرهادی گفته بود که رای اعتماد به وی پس از مخالفت با گزینه‌های پیشنهادی قبلی، مجلس را به «منطق دوگانه و يک بام و دو هوا» متهم کرده و «اين شائبه را پيش می‌آورد که معامله‌ای در کار است».

مجلس شورای اسلامی ایران روز سه‌شنبه، ۲۷ آبان، به فخرالدین احمدی دانش آشتیانی، چهارمین وزیر پیشنهادی آقای روحانی، برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رای نداد.

محمود نیلی احمدآبادی دیگر گزینه پیشنهادی آقای روحانی نیز روز چهارشنبه، هفتم آبان، نتوانست رای اعتماد از نمایندگان مجلس شورای اسلامی کسب کند.

مجتبی شریعتی نیاسر، معاون آموزشی جدید وزیر علوم، به خبرگزاری مهر گفت که طی یکی دو روز آینده فعالیت خود را در این وزارتخانه آغاز خواهد کرد.

آقای شریعتی نیاسر که مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه کاردیف، کارشناسی ارشد و دکتری را از دانشگاه منچستر بریتانیا دریافت کرده هم اکنون دانشیار دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه تهران است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates