27.12.2014

جواد لاریجانی: دروغ بستن به خامنه‌ای، خروج از دین است

خودنویس: محمد جواد لاریجانی می‌گوید دروغ بستن به «ولایت» موجب خروج از دین می‌شود. دری نجف‌آبادی هم خواستار «توبه‌ی سران فتنه» شده و یک مقام دیگر هم گفته رفع حصر کار مطهری نیست و نیاز به تایید رهبری دارد.

در آستانه‌ی نزدیک شدن به سال‌روز «نهم دی» حملات به معترضان به انتخابات جنجالی ۸۸ و نیز میرحسین موسوی و مهدی کروبی افزایش یافته است. نهم دی، روزی است که حکومت ایران با برپایی یک تظاهرات فرمایشی اعلام کرد که اعتراضات مردم پایان یافت.

اگرچه یک سال بعد از «نهم دی و پایان فتنه» و در بهمن ماه ۸۹، مردم ایران مجددا به خیابان آمدند و اعتراض خود را اعلام کردند که همان روزها حصر خانگی سران معترض انتخابات هم آغاز شد، اما حکومت ایران با چشم‌پوشی از ماجراهای بهمن ۸۹، همه ساله مراسمی برای «نهم دی» برگزار می‌کند و اظهارنظرها و حملات به «سران فتنه» هم شدت می‌گیرد.

لاریجانی: دروغ بستن به ولایت منجر به خروج از دین می‌شود

در همین راستا محمدجواد لاریجانی٬ دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با انتقاد از اقدامات «سران فتنه» گفته است که دروغ بستن به ولایت منجر به «خروج از دین» می‌شود. وی با انتقاد از عملکرد روشن‌فکران و اصلاح‌طلبان در وقایع سال ۸۸ نیز گفته «نفاق» در عمل نخستین نشانه‌های «منحرفین» وقایع آن سال بود.

لاریجانی هدف اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات سال ۸۸ را سرنگونی ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد.

رفع‌ حصر کار مطهری نیست، نیاز به تایید رهبری دارد

در اظهارنظری دیگر هم نماینده رهبر جمهوری اسلامی در سازمان بسیج گفت که تلاش برای رفع حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی باید «پنهانی» باشد و تصمیم «مراکز قانونی» دراین باره نیز در‌‌ نهایت باید به تایید رهبر جمهوری اسلامی برسد.

محمدرضا تویسرکانی تاکید کرد که تلاش‌های افرادی مانند علی مطهری برای رفع حصر سران معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ باعث «پیچیده‌تر شدن این موضوع» می‌شود.

تویسرکانی گفته «مراکز قانونی» در نظام تصمیم به حصر این افراد گرفته‌اند و تنها‌‌ همان مراکز اختیار رفع حصر را دارند.

علی مطهری، نماینده تهران در مجلس، تاکنون بار‌ها خواستار رفع حصر میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی شده است.

وی روز ۱۵ مهر در نامه‌ای به حسن روحانی از وی خواست تا به عنوان رییس جمهوری و رییس شورای عالی امنیت ملی ایران برای رفع حصر این سه نفر اقدام کند و در صورت «مسامحه» آقای روحانی این موضوع «در قالب سوال» از رییس جمهوری در مجلس پیگیری خواهد شد.

دری نجف‌آبادی: سران فتنه برای برگشت به جامعه باید توبه کنند

و در اظهارنظر دیگری هم دری نجف‌آبادی، وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه «ولایت، ستون خیمه انقلاب است» گفته است: «سران فتنه برای برگشت به جامعه باید توبه کنند.»

به گزارش «تسنیم [2]» دری نجف‌آبادی گفت: «آنچه در جریان سال ۸۸ و فتنه‌ای که فتنه‌گران به راه انداختند اعتراض نبود چراکه برای اعتراض درون انقلاب اسلامی راه اعتراض مشخص است و شورای نگهبان و جریان ها و دستگاه‌های ذیربط مشخص شده در حالیکه فتنه گران برخلاف این شیوه های قانونی، یک اردوکشی تمام عیار خیابانی با همراهی عوامل و دشمنان خارجی و به ویژه سیستم دروغ پراکنی بی‌بی‌سی خبیث و دیگر رسانه‌های غربی به راه انداختند و کشور را با مشکل مواجه ساختند.»

وی با بیان اینکه در طول تاریخ همیشه مساله‌ی «فتنه» وجود داشته گفت: «از ۲۰۰ سال و بیشتر فتنه و فتنه‌گران و جریان‌های نفاق همچون منافقان، لیبرال‌ها و خوارج و ملی مذهبی‌های معاند در مقابله با اسلام ناب محمدی بوده‌اند که حتی در دوران حضرت علی نیز شاهد حضور همین خوارج علیه ولایت و جایگاه والای ولایت نیز فتنه می‌کردند.»

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates