29.12.2014

دو عضو سپاه پاسداران و یک بسیجی در مرز سراوان کشته شدند

رادیوفردا: بر پایه گزارش روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی، عصر روز یک‌شنبه، ۷ دی، دو عضو ارشد این نهاد به همراه یک بسیجی در مرز سراوان در استان سیستان و بلوچستان توسط به گفته این قرارگاه «اشرار مسلح» کشته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری‌ها، این سه نفر از نیروهای سپاه فجر استان فارس بوده‌اند.

خبرگزاری ایرنا، از سرگرد اکبر عبدالله نژاد، ستوان سوم قدرت‌الله ماندنی و یک بسیجی به نام موسی نصیری بیات به عنوان سه نفری نام برده که در این حادثه کشته شده‌اند.

خبرگزاری فارس درجه فرد اول را سرهنگ و درجه فرد دوم را سروان ذکر کرده‌است.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان درباره این حادثه گفت: «تروریست‌ها در نقطه صفر مرزی میل ۱۹۰ و ۱۹۱ رودخانه نهنگ با کمین در مسیر راه و حمله‌ای غافلگیرانه با تیراندازی به سمت خودروی عبوری سپاه پاسداران سه نفر را شهید کردند.»

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، علی‌اصغر میرشکاری، اضافه کرد: «تروریست‌ها پس از این اقدام کور با توجه به نزدیکی مرز به خاک کشور همسایه گریختند.»

شهرستان سراوان در ۳۴۰ کیلومتری جنوب زاهدان و در همسایگی کشور پاکستان واقع شده و شرقی‌ترین نقطه ایران است.

عبدالله عراقی، جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران روز ۲۶ مهر گفت که گروه‌های به گفته او «تروریست» شب‌ها به نیروهای مرزی ایران تیراندازی می‌کنند تا منطقه شرق ایران را ناامن نشان دهند.

فروردین ماه امسال اعلام شد که قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه مسئولیت تامین امنیت این منطقه و ۳۰۰ کیلومتر در نوار مرزی سیستان و بلوچستان را بر عهده گرفته‌است تا مانع فعالیت‌های «گروهک‌های تروریستی و اشرار مسلح منطقه» شود.

پیش از آن در سال ۸۸ نیز سپاه پاسداران اعلام کرده بود که وظیفه تامین امنیت استان سیستان و بلوچستان را عهده‌دار شده‌است.

در چهار ماه گذشته تعدادی از نیروهای نظامی و انتظامی ایران در منطقه سیستان و بلوچستان توسط گروه‌های مسلح کشته شده‌اند.

در آخرین حادثه، چهارشنبه، ۵ آذر، سه مأمور نیروی انتظامی شهرستان زَهَک در استان سیستان و بلوچستان در حین گشت‌زنی به قتل رسیدند.

یک روز پس از این حادثه جمشید رخشانی‌نسب، فرماندار زهک، گفت که «هفت مظنون به دخالت در این حادثه» دستگیر شده‌اند.

روز شنبه ۲۶ مهر مقام‌های ایرانی از کشته شدن دو مرزبان در منطقه مرزی استان سیستان و بلوچستان خبر داده بودند و پاکستان نیز اعلام کرده بود که یک شبه‌نظامی دولتی این کشور با تیراندازی مأموران ایرانی کشته شده‌است.

در همین حال وزارت خارجه ایران سفیر پاکستان در تهران را شنبه شب ۲۶ مهر ماه احضار کرد.

مقامات جمهوری اسلامی می‌گویند، پاکستان که مرزی طولانی با سیستان و بلوچستان دارد، به «محل امن تروریست‌ها» تبدیل شده‌است.

روز ۱۹ مهر، یک تله انفجاری در مسیر تردد دو دستگاه خودروی پلیس راه در جنوب سیستان و بلوچستان منفجر شد که تلفات جانی در پی نداشت.

در همین روز بهرام باشنده، مدیر امور اجتماعی فرمانداری شهرستان ایرانشهر، هدف سوءقصد دو فرد مسلح قرار گرفته و به دلیل شدت جراحات در بیمارستان درگذشت.

پیش از آن نیز، حمله نیروهای مسلح به نیروهای انتظامی ایران در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه ۱۶ و ۱۷ مهر ماه منجر به کشته شدن ۴ مامور نیروی انتظامی ایران شده بود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates